det slog mig en sak igår när jag råkade se en tv reklam, nu var det Renault som gjorde någon reklma för någon av sina bilmodeller, de använde sig bl.a. av Carl Lewis, hm det anser jag vara i klass med Nike/Oakley/Trek som tänkte fortsätta sitt stöd för Armstrong, men som efter protester valde att dra tillbaka det stödet.
Carl Lewis avslöjade (sig själv?) att han varit dopad under sin karriär. Ibland så funderar man hur vissa reklamfirmor tänker, eller vilken research de gör på de figurer de tänker använda i sin reklam.
Andra "kända" klavertramp, Ericsson gjorde reklam i Tyskland för ett antal år sedan, de använde sloganen "Jedem das Seine" , vad de missat var att det var texten varje fånge i Koncentrationslägret Buchenwald fick se när de kom till lägret (För majoriteten är Auschwitz "slogan" mest känd - Arbeit Mach Frei).
Semic tyckte de var roliga när de på 80-90-talet (?) använde sig av Ku klux klan gubbar i sin reklam. Den drogs in efter protester.
Men som sagt de bör göra lite mer research, är det andra som som känner till "kända" klavertramp?
Hälsningar,
Fritz
6 kommentarer:
Jeansmodellen "fit slick" var väl en rätt så skojsig failure... ;)
ha ha typ! Den hade jag glömt av =)
Allt bra med dig Katja?
Mvh
Fritz
Ett bilmärke (kommer inte ihåg vilket) lanserade en bil med namnet Nova. De sålde inte bra i Spanien eller spansktalande länder.
Sp. "No Va" = ung. fungerar inte, rör sig inte
Och så har vi ju Honda Fitta
Chevrolet Nova i Mexico var det.
Sen finns ju "nothing sucks like Electrolux"
Fastighetsbolaget locum som bytte o mot ett hjärta.
Den är lite klurig, man måste nästan se det.
Skicka en kommentar