söndag 13 april 2014

Kul med resultaten på Östgötaloppet!


Idag när jag på eftermiddagen fick ett samtal från Michael Olsson där han berättade om sina upplevelser och hur det gått på Östgötaloppet blev jag riktig glad för hans skull, OK att jag hade hoppats på en förstaplats, men som Michael sa: med den kraftiga kantvinden och min vikt hade jag inte mycket att sätta emot när Jonas Ahlstrand och Alexander Gingsjö tryckte och ryckte ifrån mig och Darvell. Men som Michael sa- Jag slog Darvell i spurten om tredje placeringen i alla fall.

En tredje plats efter att inte ha tävlat på ett antal veckor är helt OK, Jonas har ju kört ett antal tävlingar, jag rapporterade ju om ett par av dem. Så visst är Jonas en värdig vinnare. Hanna är också hon en värdig vinnare på damsidan.

Imponerande många som vanligt som startade Östgötaloppet som är första tävlingen (riktiga) för den svenska eliten. 
Trevliga killar
För att fortsätta om Michael, han och Marcus var ju till Uppsala och förutom sammankomsten vi hade i igår (lördags) för UNT Bike Weekends räkning, har vi nu fått reda på alla hemligheter i Team Sky, Team Giant Shimano och alla smaskiga detaljer och egenheter om de stjärnor som finns efter fredagens middag. .... Nä skojar bara, men jag är imponerad av Marcus och Michaels genorisitet och hur mycket de bjöd på sig själva. Jag hoppas även att de hade ungefär samma känsla när de igår lämnade Uppsala.

Nästa projekt för UNT Bike Weekend är nu ett tjejläger i Fjällnora i slutet av april där bl.a. Isabelle Söderberg och Johanna Nilsson skall delta. Det ser vi fram emot! Men det kommer inte att sluta med detta, vi tänker redan på nya delprojekt för helgen, håll utkik på UNT Bike Weekend hemsida alternativt FB sida.

Önskar er alla en god natt

Hälsningar
Fritz

Inga kommentarer: