Visar inlägg med etikett tempo. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett tempo. Visa alla inlägg

torsdag 23 juni 2011

SM i Tempo


Ja nu så här på morgen dagen efter är väl den här nyheten lite gammal.
Men visst är det häftigt att Gustav levererar gång på gång, även om jag tycker att Löfkvist ändå var rätt så nära med sin minut efter Gustav. Wetterhall kom minuten efter. Strongt gjort av honom tycker jag.

Annars så måste jag säga att Fredric Eriksson med sin 9:e placering är också grymt imponerande, speciellt av en kille som officiellt lagt av och bara för några dagar sedan körde Vätternrundan, på en av de bästa tiderna som presterats runt den där pölen.
Antingen får Fredrik så pass mycket träning genom att åka runt och träffa andra klubbar (vilket han gjorde för något år sedan med vår klubb - ACT) alternativt agera som personlig tränare åt andra cyklister. Anledningen kan ju också vara att han har sina träningsläger i Spanien varje vår... Eller??
Det kan ju vara så enkelt som att han är ute och smygtränar och mörkar sin form :-D (skojar med dig Fredrik)

Ni kan läsa mer om loppet och korta intervjuer med de tre vinnarna på http://www.alltomcykel.se/

En rättelse: Löfkvist blev inte nekad en plats i Team Sky:s Tour de France lag, han tackade nej till sin plats. Vet ej varför då han verkar vara i grym form. Men med ett Giro färskt i benen kanske han anser att ge sig på Touren vore för mycket både för formen och hälsan. Trist för oss svenskar men det är bara att acceptera.

Ha en bra dag i regnet,

Hälsningar,
Fritz

Ps. bilden lånad från http://www.alltomcykel.se/

fredag 3 juli 2009

Veteran-SM rullade på idag

och här länken till dagens tempolopp. på Damsidan dominerade Fredrikshofs IF CK, men på herr sidan var det spridda skurar mellan flera klubbar.

http://lck.klubbstugan.net/post/viewnews.cgi?id=EkuyyululygUKJUHAS

Mycket nöje för de som gillar att jämföra tider och hur snabbt de körde i olika klasser.

Dock har det rapporterat om två rejäla olyckor, en där två cyklister krockat med varandra och en singelolycka.

Hälsningar,
Admin