tisdag 10 februari 2009

Vi börjar få en fin tätklunga på Cykelbloggar

Tre nya bloggare med varierande bakgrunder och inriktningar ansluter sig till klungan:

Vi börjar med att berätta om Gunnar O´s blogg från norra Hälsingland. Han berättar om träning och upplevelser i sin blogg, och bl.a. berättar han i dagens inlägg att i morgon sticker han till Florida för att träna (jag avis...näääää) =) Men när man utgår från inläggen så förstår jag nog att medlemmen Johan M. har en kollega här bland randonneurcyklisterna, i alla fall när man läser att Gunnar skall cykla ett lopp i Florida som är 65 mil långt (!!!!), huvaligen =)

Kan även tillägga att Gunnar är snabb, rekordet för honom runt den där sjön är strax över 8 timmar.

Vi önskar dig mycket trevlig resa och varmt välkommen till Cykelbloggar! Gunnar möter ni på adressen: http://gunnarscykelblogg.blogspot.com/


Nr två för kvällen är Christer H´s bloggar, han bloggar inte bara på en blogg utan han har två =)
Tyvärr klarar inte min webläsare av den ena av dessa, så jag kan tyvärr inte rapportera om innehållet, dock vet jag att hans blogg är populär hos några av oss, och bara jag har fått ordning på min webläsare skall jag återkomma med en rapportering om hans första blogg. Den första adressen är: http://www.christerhedberg.se/ . Hans andra blogg, http://www.velonista.se/ är en blogg i min smak =) mycket retro och roliga uppfinningar och olika lösningar på cykelförvaring etc =) Velonista innehåller många roliga bilder och jag kan varmt rekommendera den.

Välkommen Christer
Sist men inte minst ut är Glenns blogg som handlar om något så ovanligt som Geocaching på MTB. Som Glenn själv skriver är det inte många som håller på med denna sport och jag kan varmt rekommendera att ni alla går in och ser vad detta är för något. Själv förstod jag till en början ingenting, men nu är jag faktiskt riktigt imponerad. Glenn beskriver informativt hur man skall utföra detta och han ger bra exempel på områden i sitt närområde.
Utöver detta skriver Glenn om sina olika träningar och lopp. Tyvärr hittar jag ingen bild på Glenn i hans blogg så en illustration gjord av honom får symbolisera Glenn.

Glenn möter ni på adressen: http://hmkron.wordpress.com/category/mtb/

Varmt välkommen även du Glenn!

Detta var allt för ikväll,

Hälsningar,

Admin

Inga kommentarer: