torsdag 28 maj 2009

Ny blogg


Idag presenterar vi en ny blogg, som skrivs av en man som kallar sig "Avanti", bloggen kallar han "Cykel mest på skoj", och det må de lärda tvista om, för när jag läser ett inlägg för nårga dagar sedan där han och en kompis till honom körde en "provrunda" på vätternbanan, då vet jag inte om det är så skoj längre =), nu vet jag att vi har ett antal cyklister med här på cykelbloggar som cyklar långt, väldigt långt för vissa, men personligen tycker jag att maxsträckan är 150km sedan börjar jag bara leta en massa fel, och masken börjar krypa i en som säger "att nu gör det ont både här och där". Men kul för Avanti som gillar att köra så långt, även om hans arbetskompisar ruskar på huvudet.

Om man skulle hälsa på Avanti så måste man åka till Vätternrundans mecka, d.v.s. Motala, och då jag tjatat om Vätternrundan kan jag berätta att Avanti har kört runt den där pölen en 19 gånger nu, när började du köra Vätternrundan egentligen? Vad man annars kan skriva om Avanti är att hans inlägg handlar om det mesta, blev lite paff och se ett filmklipp med Kevin Costner på en 80-tals racer, med en vansinnig hund efter sig, intressant träningsvariant, hmm är det någon som har en argsint hund till låns?
Kan även utläsa att Avanti gillar retrostuket, vad är det med oss Veteraner, har vi alla fastnat i 80talet? =) Nä det tror jag inte dock gillar vi det estetiska och vackra *host* .... =)

Dock hade Avanti ett inlägg där han skulle visa hur man ligge på rulle och drar, till hjälp har han sonens lego (!) kolla in inlägget här: http://avantibiker.blogspot.com/2009/05/budgetanimering.html pedagogiskt, först fattade jag ingenting, men sedan ramlade femkronan ner och "varde ljus".

Nej nu skall jag slta skriva om Avantis blogg, ni får själva gå in och kolla in hans blogg och inlägg, och du Avanti Du skall vara varmt välkommen till Cykelbloggar, och jag hoppas att fler hittar till din blogg tack vare Cykelbloggar.

Adressen till Avantis blogg är: http://avantibiker.blogspot.com/

Hälsningar,
Admin

Inga kommentarer: