söndag 24 januari 2010

Två nya bloggar

Hej på er,

Idag är det dags att presentera två nya bloggar, dessa två är skrivna av två tjejer. Vilket är lite extra kul då majoriteten av bloggarna här är skrivna av mest killar, det behövs flera cykelbloggar som är skrivna av tjejer. Eller hur?

Först ut är Sarah´s blogg som har rubriken "Från benget till bergsget". Mitt intryck och mycket positivt om denna blogg, hon lägger upp det mesta av sin träning på bloggen, där hon även inkluderar en massa statistik. Också en variant på träningsdagbok som så många PT och elitåkare tjatar om.
En annan sak med Sarahs blogg är att hon är generös med bilder, en blogg blir ju genast roligare om det finns bilder bifogat till texterna. Texterna är annars roliga, lättlästa och intressanta.

Om Sarah kan sägas att hon är en tjej som kör för CK Hymer (D-Elit), trots att hon bor i Norrköping där Antilopen CK redan är verksamma. Nu tror ju jag att hon har medlemskap i bägge klubbarna. Men i alla fall, Sarah är 22 år, har hållit på med en massa olika sporter, och vad jag kan läsa var hon rätt så duktig inom friidrott tills hon blev skadad. Nu har hon efter lite letande hittat till cykelsporten och brinner för den.

Om Sarah fortsätter träna som hon gör kommer vi säkert att få börja läsa om henne på andra bloggar än bara sin egen. Men du, Sarah, skall vara varmt välkommen till Cykelbloggar och ni möter Sarah på följande adress: http://www.franbengettillbergsget.blogspot.com/


Nästa blogg är skriven av Lisa Ström, också en tjej som brinner för sin träning och även där cykling. Lisas blogg är om hennes träning och vardag generellt, rolig, underfyndig och intressant är ord jag skulle säga om hennes blogg, Lisa är även hon generös med bilder. Hon kallar sin blogg för "Mycket snack och lite cykel", kul rubrik!

När jag kollar igenom Lisas blogg så får jag för mig att hon främst hojjar MTB eller Cross (som hon nyligen fått) dock verkar det inte ha blivit så mycket cyklat under vintern, men det är långt kvar så det hinner du ändra på Lisa.

En sak jag inte blir klok på bara när jag läser Lisas blogg, och det är vart hon kommer ifrån? Ena sekunden är hon i Örebro, i den andra sekunden är hon på väg till Falun. Ofta förekommer superlativ över Dalarna, men jag ber dig Lisa, berätta hur det ligger till. Är du en "Dalkulla Wannabe", eller en tjej från Gnällbältets mecka d.v.s. Örebro, eller är det bara så att du pluggar i Örebro och kommer från Dalarna?

Jag kan inte heller hitta någonstans för vilken klubb Lisa kör för, om hon tävlar förstås, det är ju inte säkert. Men de som känner Lisa kan säkert berätta det eller så berättar hon själv på sin blogg.

Men till syvene och sist så skall även du vara varmt välkommen till Cykelbloggar Lisa, och jag hoppas att både Du och Sarah får många fler besökare efter att ni kommit med här.

Lisa träffar ni på adressen: http://www.lisastrom.blogspot.com/

Hälsningar
Admin

Inga kommentarer: