lördag 2 oktober 2010

Nyheter 2011

Ja för en tid sedan skrev jag lite om vad som händer för 2011 när det gäller hårdvara, tänkte följa upp med lite bilder vad cykelmärkena hittar på, måste ju säga att vissa hojjar är grymt snygga. När jag valde bilder så valde jag av de som jag anser är de vanligaste hojjarna (märkena) som man ser ute på vägarna. Dock hade jag problem med att hitta bilder på nätet för Cervelós nya range när det gäller hojjarna för 2011, eller letade jag inte tillräckligt bra?

Först ut är Scotts nya hoj för 2011, inte helt fel eller hur? Denna hoj kommer Cavendish få köra omkring på nästa år.


Nr. två är Bianchis nya range, jag har ju visat dem på min privata sida tidigare, och jag måste ju säga att med Oltre har Bianchi än en gång lyckats. Även om priset inte var lika skoj, men det måste ju tilläggas att för de hojjar som visas upp här är nog den billigaste som kommer som bild nr. 3 d.v.s. Nishiki, som kostar idag 69 995:- Bianchin kommer att hamna mellan 80-85 000:- som hittat!


Nr fyra är Treks nya hoj, Madone 6.9 har en kompis som köpte en sådan i år, och även jag inte är något större fan av Trek så måste jag med handen på hjärtat säga att den är grymt snygg, även om lacken var banne mig en kopia på Scotts gulsvarta lack.

Nummer fem är ju en trevlig nyhet, speciellt för oss som på 70/80 talet som tävlade på detta märke, de kommer nu tillbaka, och då jag bara hittade denna bild på en racer så förstår jag att de först och främst satsar på retrolocken, de vill väl ha tillbaka oss gamla åkare =)

Nästa är BMC´s nya hoj helt OK snygg som tusan, får se om Evans fortsätter köra för dem nästa år.
Även Team Liquigas kommer att få snygga hojjar nästa år, Liquigas och Cannondale skall inför nästa år fördjupa sitt samarbete yttreligare, vad det innebär för laget eller Cannondale får framtiden utvisa.
Sist ut är Meridas nya racerhoj, även där anser jag att de lyckats bra, för den som står och skall välja en Highend hoj inför nästa år så kommer det bli tufft att välja, om de inte som i mitt fall är helt märkestrogen =)

Ha en fortsatt trevlig helg.

Hälsningar,
Fritz

Inga kommentarer: