torsdag 31 mars 2011

Ett Pro Continental lag leder i Italien

Har genom lite arbete lyckats bli ansvarig för ett Pro.Cont.Lags sida på Facebook, och att sköta en sådan sida är ett rent nöje. Igår fick jag bl.a. ett tackbrev av lagets Team Manager för det att jag har gjort det jag gör på sidan. Samtidigt fick jag flera pressreleaser och det som slår mig är att ett Pro.Conti.lag leder den Italienska "ligan" för cykellag.

Rätt så intressant upplägg det där, jag vet inte om Sverige har något liknande "liga" där ett lag utmärks till Svenska mästare, jag inbillar mig att i Sverige endast har vi induviduella mästare, rätta mig om jag har fel. Om Sverige inte har det så tycker jag helt klart att det vore en idé att införa en liknande liga. Där bl.a. vinsten skulle vara precis som för de Italienska lagen att ha rätten att bära en svensk vapenskäld på brösten, utöver själv utmärkelsen och äran förstås.

Pressreleasen för Team Androni Giocattoli ser ut på följande sätt:

With the victory of Emanuele Sella at Settimana di Coppi & Bartali, Androni Giocattoli has reached the top of the Italian Team Championship classification. "We've the tricolour shield on our jerseys - says Team Manager Gianni Savio - thanks to the title gained in 2010 and our goal is to conquer it this year too.

With a careful transfer campaign we've inserted valuable athletes into an already well mixed team. The ten victories obtained at the beginning of this season derive from the unity of a group solid in all its components: athletes, sponsors, management, technicians, coaches, physicians, masseurs and mechanics. We demand the maximum commitment to our athletes but without putting them under pressure".

The Italian Team Championship classification updated to March 28th is the following: Androni Giocattoli 216 points
Liquigas-Cannondale 190
Lampre-ISD 189
Colnago-CSF 149
Miche-Guerciotti 145
De Rosa-Flaminia 138
Acqua & Sapone 129
Farnese-Neri 120
D’Angelo & Antenucci 116
Wit 8

Rätt så fascinerande att Team Androni Giocattoli leder över lag som Liquigas och Lampre-ISD som har mer än ett par namnkunniga åkare i sina lag. Om Team Androni-Giocattoli håller detta under säsongen innebär det att de kan erövra den italienska titeln för andra året i rad. I samband med att Girot kör igång om lite mer än en månad så byter även Teamet namn efter att en ny stark sponsor klivit in i laget, de kommer i samband med Girot nu heta: Team Androni Giocattoli - C.I.P.I

Ha en bra dag,
Fritz

1 kommentar:

Anonym sa...

samma gianni Savio som skriver i Procyling - kul! Bra jobbat - och behöver du fixa till engelskan lite - hör av dig!
/Liz