lördag 15 oktober 2011

Final!

Idag är det dags för en av de största händelserna i Pro-Touren. Japp! Det döda lövens lopp, eller ja Giro di Lombardia om det är så ni vill =)



Bansträckningen



Madonna di Ghisallo som det såg ut när jag var där

Idag har det en grym bansträckning, bl.a. passerar de Madonna di Ghisallo, och då är det 46 km kvar till mål. Madonna Ghisallo passerade jag själv för en 10 månader sedan. Därmed vet jag vilket H-vete åkarna måste ta sig över. Dock efter kolla på själva profilen så finns det 2 stycken backar till som är värre än Ghisallo. Om jag förrstår profilen rätt så kommer de passera där vi bodde, Lezzeno - som ligger strax innan Bellagio (Comosjöns pärla).



Vägen upp mot Bellaggio

Läser precis att Cav kommer inte att dyka upp på HTC-Highroads sista lopp som lag. Trist i dubbel bemärkelse, då det skulle ha varit första gången för den europeiska publiken att se honom i VM-tröjan, men också trist avslutning för HTC som gett (och vice versa) Cav så mycket.

Kommer Gilbert göra en trippel? Vissa tror att han har kapacitet för det, men jag sätter i alla fall ett par spänn på Hushovd (Garmin-Cerveló), men jag tror även att Emanuella Sella (Androni Giocattoli) kommer att bli farlig, bansträckningen är en bana i hans smak.

Kanske därför Cav inte dyker upp förresten, alla kommer väl i håg historierna från Girot och Touren då Cav anklagats för att tolkat, puttats etc. uppför backarna. Backarna sållar ju bort spurtarna rätt så fort.

Hur som haver så kommer det bli riktigt spännande, ser fram emot att sitta och glo på loppet på TV:n.

Ha en bra dag,

Fritz

Inga kommentarer: