tisdag 18 juni 2013

Dementi! Cykelsäsongen är uppenbart inte över!


Dementi
Jag skrev ju för en tid sedan att det är trist att cykelsäsongen är över efter att VR är avklarat, dock när jag var ute på en runda igår så kom mina tankar på skam. Jag mötte först en cyklist i Älvkarleby och sedan en i Mehedeby. Vilket gjorde att jag kom och tänka på mitt inlägg. Visst att fortfarande så lägger många hojen på hyllan, men så här tätt inpå VR brukar det vara helt tomt på vägarna. Ligger folk och slickar såren tro? Kul var det i alla fall!

Midsommar och SM
Det drar ihop sig till en av storhelgerna i Sverige, vissa kommer att dricka snaps och utföra konstiga akrobatiska danser (grodhopp). Vad vi skall göra är inte bestämt, vi velar fram och tillbaka. Men nog skall vi se till att ha det skoj, och förhoppningsvis så skall det bli någon meter på hojen också. Andra skall köra så att svetten lackar på SM nere i Skåne. Vi önskar dem ett stort lycka till!


Hälsningar
Fritz

1 kommentar:

Anonym sa...

Här i södra Roslagen så lyser iaf landsvägscyklisterna med sin frånvaro efter VR, så ditt inlägg var tyvärr helt korrekt!

/Elias