tisdag 2 juli 2013

Var hittar du dina cykelnyheter? (Del I)


Ja först måste jag be lite om ursäkt, det blev ett lite längre uppehåll än vad jag tänkt mig. Men nu är jag tillbaka i full kraft =)

Jag tänkte skiva lite om vad man hittar cykelnyheter, jag får ofta höra av bl.a. åkarna i TEam Androni Giocattoli att de funderar var jag hittar alla bilder som jag publicerar på Androni´s Facebook sidor. Kommer till det lite senare. Men till en början så tänkte jag mer på nyheter om t.ex. Girot och Touren, vad är den bästa källan?

Cyclingnews
Jag tror de flesta av oss besöker den här sidan åtminstone en gång i veckan, eller? Jag besöker den oftast ett par gånger om dagen. Antingen via datorn eller via mobilen. Man måste ju ha koll på vad som händer. De har ett rätt så bra forum också, även om farten är hög och det gäller att ha koll på vad man skriver om, annars går det in några halvproffs och slår dig på fingrarna =)
De skriver väldigt mycket om engelska åkare, vilken inte är konstigt, då sidan är stationerad i England och det är Pro Cyclings websida. Dock vet jag genom en av deras journalister att de satsar väldigt mycket på den amerikanska marknaden samt den australiensiska dito. Deras rapportering om olika lopp är helt OK, även om de ibland kan vara lite "slöa/långsamma" med resultatlistor ibland och tyvärr lägger de inte allt för mycket krut på Kat 2 tävlingar, som även lockar mig. Men, men, där finns det andra sidor som man kan hitta den infon på. Ni hittar Cyclingnews genom att klicka på ordet =)

Steephill.tv
Är för mig en ovärderlig sida, de ä snabba med resultatlistorna, det kommer ofta ut fina bilder (Sirotti) bilder från olika lopp, skillnaden här är att det ofta kommer ut resultat och bilder från mindre kända lopp, inte alla men många. Det är som grymt med Steephill är att de ofta visar olika ställen där man kan följa olika lopp antigen genom uppdatering (liverapportering) eller olika ställen som loppen streamas från. Grymt! Ni hittar sidan här Steephill

Bikeradar
Ja den här sidan är jag inte helt kompis med, inte för att den är dålig utan mest för att jag glömmer bort den (skäms) den är fin även om den i sitt utförande påminner väldigt mycket om Cyclingnews. Det jag vet av erfarenhet är att Bikeradar brukar ha grymma rapporter och tester av olika hojar från olika märken. Helt klart värd ett besök! Ni hittar sidan här: Bikeradar

Mer sidor och nyhetsvarianter kommer snart i del II

Ha en bra dag,
Fritz

Inga kommentarer: