söndag 25 augusti 2013

Nu är den väl etablerad i World Tour?

Michael Olsson Foto (c) Team Argos-Shimano
Med sjätte etappens resultat av USA Pro Challenge Tour så tror jag nog att Michael redan får ett kontraktförslag från Team Argos-Shimano eller vad tror ni? Han har kört 6 etapper i World Tour och redan har han kommit in på en top 10 placering, och detta med det motstånd han har, Sagan, Froome etc etc. På 6:e etappen så kom han totalt på 9 plats och i totalen ligger han på plats 58. Så nu kan vi väl säga att troligtvis är mästartröjan etablerad i World Tour.. väl?

Det är inte vilka åkare som helst som ligger bakom honom, där hittar man bl.a. Froome, Voigt, (min favorit De Marchi + ett stort gäng till.

Nä nu svär jag, Faaaan vad underbart, jag är säker på att nu har vi en ny svensk att följa på Eurosport i nästa års sändningar. Stort grattis Michael!

Längre intervju i Sv. Cycling Plus
Glöm inte att köpa nästa nr av Svenska Cycling Plus, där är en längre intervju med Michael som jag gjorde innan och efter att han var på träningsläger med Team Argos Shimano i juli.

Inga kommentarer: