onsdag 25 september 2013

Blir det bättre?

Nygjord här
Ny President
Det börjar dra ihop sig till val av UCI:s nya president. Faktisk lite spännande för en gångs skull. Äntligen har den sittande presidenten äntligen fått lite seriöst motstånd i form av Engelsmannen Cookson. Har läst lite artiklar i turerna runt valet, och Pat börjar bli mer och mer desperat.
Ni kanske har sett hur han har försökt få länder att acceptera att han skall bli nominerad av deras cykelförbund, men där har det blivit problem då det är sitt eget cykelförbund som måste nominera en till kandidaturen, och då Pat är Irländare, och de ville inte nominera honom (trötta även de)
Försökte han med Schweiz, då han har bott där sedan han blev president. Men se där, även de stoppade detta (efter domstolsbeslut).

Asien, Mellanöstern och Sydamerika
Nu sätter han sitt hopp till länder i Asien, Mellanöstern och Sydamerika, som alla vet är starka cykelfästen (ironisk). Nej det ser lite illa ut för honom, det sista utspelet kom i går där Pat säger att om jag inte blir omvald så går jag min väg och lämnar cykelsporten, killen försöker bli martyr. Han hävdar att han har gjort mycket bra för cykelsporten och att det tar tid att ändra kulturen och för att lyckas behöver han 4 år till för att göra jobbet klart.

Har rensat upp och förändrat
Han hävdar också att han kommer att bli ihågkommen som den som förändrade cykel och gjorde att det rensades upp, där använder han argument som de biologiska passen (blodpassen) where about systemet etc. Tror själv at det inte räcker, det har varit lite för mycket skräp under hans år som president, och då han inte stöttas av de stora cykelnationerna som Italien, Frankrike, Spanien och England så är hans chanser minimala.

Spännande är det oavsett på vilken planhalva man sitter på. Jag stöttar alla som är motståndare till Pat, detta då jag tycker att det behövs lite nytt blod i ledningen.

TatueringFör övrigt skall jag iväg och tatuera mig idag igen, ännu ett motiv som jag tillsammans med en av killarna på Crazy Fresh Tattoo (Tierp och Sthlm)  ritat fram, blir ännu ett motiv med cykel som innebörd, för två veckor sedan påbörjade jag min sleeve (vänster arm) och där blev det bl.a. kolfibermönster som grund och över det sitter det bl.a. en grym gaddning av den största av alla (enligt mig) självklart pratar jag om Pantani, fick in ett citat som både har cykel och musik (gillar ju Depeche Mode grymt mycket) och där är en fras ur en låt (Never let me down) som gaddades in  "I´m taking a ride with my best friend" fastnade på armen. På tisdag nästa vecka skall jag göra klart vänster arm, men idag som sagt börjar jag med höger arm. Har du någon cykelrelaterad tatuering eller är du "ren"?

Skicka gärna länkar till din bild så skall jag lägga upp ett gäng cykeltatueringar här framöver.

Ha en bra dag,

Fritz

Inga kommentarer: