onsdag 25 september 2013

Historien upprepar sig

Tony Martin Världsmästare 2013
Som jag skrev tidigare idag så trodde jag, fast jag hoppades att jag skulle ha fel, inte att Gustav skulle fixa favoriterna även i år. Han kom på 9:e plats, tror det var samma resultat i Köpenhamn. Tobias kom ännu längre ner, vilket förvånar mig, han landade på 36:e plats. Gustav var  2:58:17 efter segraren och Tobias 5:07:12.

Vann gjorde en av favoriterna, Tony Martin upprepade och försvarade titeln och kan återigen titulera sig Världsmästare. Fabian C har helt klart precis som Gustav tappat fart, Fabian kom trea efter Wiggins, vilket förvånar mig en aning.

Vi kan iaf konstatera, enligt mig, att Gustav har nog sitt bäst före datum bakom sig, även om en 9:e plats inte är dåligt, så hoppas man ju ändå på finare valörer. Han har varit grym på Tempo, det är bara att inse att det finns många som är bättre idag.

Tror faktiskt att Fredrik Kessiakoff hade kört bra idag, men som sagt han satsar på linjeloppet som går å söndag, vi får hålla tummarna.

Ha en bra dag,

Fritz

Inga kommentarer: