fredag 4 oktober 2013

Bra placering för Michael Olsson + Il Lombardia


Äventyret för Michael som Stagiare för Team Argos Shimano är snart över, i går så körde han med laget i Sparkassen Münsterland Giro i Tyskland och sedan i nästa vecka när han kör Binche i Belgien är det hans sista lopp med dem. Om han sedan kommer att få ett kontraktsförslag visar sig, jag gör som jag skrivit tidigare, håller tummarna att de ger honom ett förslag.

På Sparkasse Münsterland så höll Michael sig framme och drog lagkompisarna mot bra resultat, nu var en av deras åkare i utbrytning större delen av loppet annars tror jag nästan Michael hade försökt något. Nu slutade loppet för Michael med en 29:e plasts 2,22min efter segraren, den som nöp 2:a platsen var Tom Veelers från Argos så de gjorde med andra ord ett bra resultat och ett bra jobb. För som jag även har tjatat tidigare så är segrar eller bra placering till 99% ett lagjobboch de får alla ta del av bra resultat.
Michael ligger  fint i klungan
Lite grädde på moset var att se Michael på ett par bilder på cyclingnews hemsida. Skoj!

För övrigt håller vi på och gör oss klara för att tidigt i morgon bitti rulla ner till Arlanda för vidare transport till Milano och sedan Bergamo. Där skall vi träffa "vårt" lag igen - Androni Giocattolli, men till skillnad från andra år så har jag fått pressackreditering till loppet och jag skall även försöka nypa ett par ord av Alexander Wetterhall och Thomas Lövkvist som är de svenska deltagarna på Il Lombardia som körs på söndag. Kul som tusan  skall det bli.

Ha en bra dag,

Hälsningar,
Fritz

Inga kommentarer: