måndag 24 mars 2014

Ett gäng svenskar kom till rakning!

Sebastian Balck under prologen idag Foto (c) Tour of Normandie
I mitt förra inlägg rabblade jag bara upp killarna i Team Giant Shimano, men ack vad dåligt av mig, jag borde ju ha kollat startlistan på loppet, innan jag satte mig ner och skrev inlägget. Det var ju ett GÄNG svenskar som startade i Tour of Normandie, men denna vetskap tycker jag att det är ännu mer synd att inte Michael Olsson var med.

Men i alla fall, idag var det en tempoprolog, och det gick väl inte så där bra för svenskarna. Fredrik Ludwigsson var bäste svensk med sin 24 placering. Alexander Wetterhall Team Firefighters - Upsala CK var näst bäste svensk på plats 46, följd av Edvin Wilson och Philip Lindau - Team Joker. Efter detta hittar vi Sebastian Balck på plats 85 även han i Team Firefighters - Upsala CK. Robert Pölder (Dev. Team Giant Shimano) fick tyvärr en tre siffrig placering då han landade på 128 plats, vilket även Fredrik Johansson, Firefighters, fick = 137.

Nu skall man inte tro att det här var en katastrof för de svenska killarna, på en prolog där den snabbaste tiden för dagen 5 min 2 sek och 59 hundradelar som avverkades på en bana som var endast 3,6 km lång för det är det INTE. Bäste svensk. Fredrik L, är endast 12 sekunder efter vinnaren, och den svensk som kom "längst" ner i listan, Fredrik J, är endast 34 sekunder efter vinnaren. Mycket kan hända imorgon när den första riktiga etappen skall klaras av.

Vi håller väl tummarna för grabbarna?

Ha en trevlig kväll

Med vänlig hälsning
Fritz

Inga kommentarer: