onsdag 9 april 2014

De svenska proffsen kör för fullt

Jonas Ahlstrand Foto (c) Giant Shimano
I dagarna så körs bl,a, Circuit de la Sarthe där vi har 4 svenskar på startlinjen, Jonas Ahlstrand, Tobias Ludwigsson (Giant Shimano) samt Gustav Larsson och Thomas Lövkvist (IAM Cycling) Efter första etappen så lyser Jonas stjärna starkast då han körde in på en 10:e plats. Tre etapper kvar och vi får hålla tummarna för att han kan klättra ett par placeringar då även etapp 2 är en s.k. spurtetapp. Skrev även en liten artikel om killarnas framfart i Frankrike för Svenska Cycling Plus räkning, med bl.a. en kommentar från Jonas.

I Spanien på Vuelta Ciclista al Pais Vasco så kör Fredrik Kessiakoff, tyvärr verkar han ha det lite tungt. Jag läste så sent för ett par dagar sedan att han så sent som den sista mars skrev på sitt twitterflöde "gick från värre till ännu sämre", då kan man ju fråga sig vad han en vecka senare gör på startlinjen för ett 6 dagars etapplopp? Första etappen avslutade Fredrik ca 17 min och på plats 143 efter segraren (Contador), 2:a etappen blev lite bättre med lite mer än 7 minuter efter segraren (T Martin) och återigen en placering på 100 någonting. Hoppas att Fredrik får läka i fred och komma tillbaka starkare framåt de stora lopp där vi vet att Fredrik kan göra bra ifrån sig.

På mitt schema för dagen är att jag skall vara med på en skola som har så kallade "yrkesdagar" där jag skall berätta hur det är att vara frilansskribent. Spännande! Vi får se om jag kan locka någon att välja ett gymnasium så att de kan gå vidare i till skrivandets gyllene höjder =)

Ha en fortsatt bra dag

Fritz

Inga kommentarer: