måndag 26 juni 2017

Alla nya Svenska mästare efter årets SM

Nu är SM på cykel avgjort och det blev ett gäng nya mästare. Jag måste säga att livestreamen på YouTube var riktigt bra med tanke på budgeten.  Gårdagen linjelopp för herrarna var rätt så rafflande dock blev jag lite frågande när klungan som var i utbrytning lät Kim Magnusson dra iväg så lätt och på så sätt avgöra årets upplaga av herrarnas linjelopp. Där blev det inte så många överraskningar,

Dock så tycker jag att Michel Olsson gjorde en kämparinsats, han har ju egentligen lagt av med landsväg och satsar allt på  MTB att då vara med och fightas så länge som han gjorde tyckte jag var mycket strongt. Han skall helt klart vara nöjd med sin 10 eller blev det 9:e placering, jag såg två olika tavlor så jag är lite osäker.

Ahlstrand fick återigen se sig snuvad på mästartröjan, han har försökt några gånger nu men det har helt klart inte gått hans väg. Men det är ju inte heller så konstigt att försöka göra något ensam från Ormsalva när man har en 3-4 eller fler åkare från Tre Berg emot sig så är chanserna väldigt små.

trippel Tre Berg, och de har uppenbart bestämt sig för att abonnera på mästartröjan i laget - Gingsjö, Larsen och nu Magnusson.

Ni som kollade på sändningarna såg ju hur Tre Berg skickade iväg en åkare efter den andra, för de övriga är det då sjukt jobbigt att jaga ikapp varje utbrytning. Det kan ju ha varit detta som gjorde att de lät Kim sticka, krutet var helt enkelt förbrukat.

För att kolla vilka alla som nu kan titulera sig Svensk mästare/inna klicka på den HÄR länken och välj ålder, kön eller disciplin.

//Fritz

Bild (c) Tre Berg

Inga kommentarer: