tisdag 24 oktober 2017

Nu är det officiellt att jag lämnat Uppsala Bike Weekend (fd UNT Bike Weekend)


Igår så offentliggjorde Uppsala Bike Weekend att jag lämnar arrangemanget. Orsaken är enkel, mitt arbete med CykelGross.se tar alldeles för mycket tid, och då man inte kan tillföra något är det bättre att man kliver av, eller hur?

Morgan på Uppsala Bike Weekend skrev följande -

EN LEGEND OCH VÄN HAR SÖKT NYA UTMANINGAR
Tyvärr har Fritz Olsson lämnat oss för nya utmaningar. Mycket av det som vi skapat genom åren är Fritz förtjänst och jag är honom evigt tacksam. Lättast är om Fritz själv får berätta om sin framtid:
- För fyra år sedan blev jag tillsammans med Morgan en del av Uppsala Bike Weekend. Vi har haft både kul och stressigt genom åren. Men det som varit riktigt positivt är att få se arrangemanget växa från att vara ett obetydligt arrangemang i maj till att vara Sveriges tredje största cykelarrangemang. Detta är något som jag kommer att ta med mig längre fram i livet. Men allt har ett slut, och sedan jag valde att starta Cykelgross.se som också har fysisk butik i centrala Uppsala för lite mer än ett år sedan kände jag att min tid inte räcker till för Uppsala Bike Weekend. Därav meddelande jag Morgan i somras att nu behöver jag satsa all min tid på mitt egna företag. Jag är dock övertygad om att Uppsala Bike Weekend fortsätter att utvecklas och bli ett ännu större arrangemang och jag önskar alla inblandade ett varmt lycka till för framtiden.
Istället hoppas jag vi ses på startlinjen nästa år!
Hälsningar
Fritz Olsson
Vi önskar Fritz all lycka i sitt nya projekt, heja Fritz!

- Smickrande, men det har varit riktigt lärorikt.. Nästa år så skall jag stå på startlinjen och jag undrar om fler vill stå i min startgrupp? Om så är det bara att ni hör av er till mig.

/Fritz

och det är ännu roligare att mina idéer om hur man skall få arrangemanget att fortsätta växa även i framtiden används. Nu skall jag inte ta på mig allt men ett gäng av dessa är mina idéer. 

Inga kommentarer: