lördag 11 augusti 2012

Mycket idag!

Mer jubileum - 60 år sedanFausto Coppi tog dubbeln TdF + Giro.. Bilden från min samling
Ja idag är verkligen en cykeldag för många, nä det är inte Vätternrundan! Utan idag så är det ett GÄNG som skall köra Cykelvasan, kul! Hade själv ett erbjudande om biljet, men jag passade av flera anledningar. 1 Jag är ingen MTB åkare (anvädner den som ett komplement till träningen) 2. Skulle bli alldeles för dyrt, även om biljetten endast kostade 500:- så skulle det med resa och namnbyte bli en grymt dyr historia, för att göra något jag egentligen inte håller på med. Se svar 1 :-D

Ett annat lopp fast inte lika många, de har ju .. förresten hade måste jag skriva för just nu har de varit ute i snart 2 timmar, japp starten var kl 6 imorse och självklart talar jag om Sveriges längta motionslopp -  Mälaren runt, 333km start i Barkaby och vändningen är i Köping (mellan Västerås och Örebro). I år var det ju även 100  årsjubileum då loppet var det enda cykelloppet i OS 1912 i Stockholm. Även där hade jag lust att köra fast då vad de kallar "rapid" (215km) men då starten är kl 6 skulle det inte fungera för mig ... tyvärr! har just nu bara en bil och skulle jag "sno" den av familjen en heldag vore inte så populärt så jag passar i år.

Däremot skall jag nog köra Energitrampet den 1/9 i Sandviken, det skall bli lite kul och spännande första gången i år. Några fler som skall dit? (www.sck.nu)

Funderade ett tag på Upsala CK:s Vikingarundan den 2/9 men då halva loppet går igenom Tierp.. så känns det så där, har ju sett de här vägarna ett par gånger om vi säger så =)

Ett annat lopp i faggorna är SATS-trampet med start i Bälinge (utanför Uppsala) och som körs mot Heby vore ju lite kul, dock vet jag sedan ett par år sedan att vägarna där är det lite si och så med, i alla fall ute på fälten där traktorer och SVEVIA inte högrioriterar asfalten. + Att farten i förstaklungan var sjukt hög, strax över 42-43km/h.. Ungefär som en liten sämre spurt för en annan mao. =) Där är det CK Uni som är arrangör. Visstja loppet går ju av stapeln den 26/8 .. har svårt att köra det då jag skall ha en kräftskiva för lite cykelpolare med respektive den dagen, fast det är ju kul det med.

Men kanske någon kan komma med andra tips på lopp/rundor?

Jag själv skall ut på en distansrunda, jag och Erik skall köra till Österfärnebo och fika (+slåss med mygg) det kommer bli minst 100km idag. solen skiner och det är blå himmel. Kan det bli bättre?

Ha en bra dag

Hälsningar,
Fritz

Inga kommentarer: