tisdag 14 augusti 2012

Snart kommer nr 2


Nr 2
Det har väl inte undgått någon att det kom ut en ny cykeltidning i Sverige nu i våras.

Det första numret fick bra respons, då det innehöll många artiklar som vi cyklister gillar att läsa, d.v.s. lite mjukare detaljer som träning, kost etc. inte bara hårdvara som många andra tidningar fastnar för. Jag personligen tycker ju att det är extra kul när man kan läsa om lopp, cyklister och de tidigare nämnda.

Den 28 augusti så kommer nästa nummer, det går redan nu att  boka sig för detta nummer på deras hemsida
http://www.cyclingplus.se/

Det jag vet är att speciellt några artiklar (har fått tjuvkika lite) är riktigt bra, en för vad en tjej bör tänka på när hon köper cykel och den andra är hur man klarar av akuta reparationer på cykeln när man är ute på en runda och inte får tag på hjälp. Suveräna i min mening.

För egen del är det lite extra skoj då både min fru och jag har bidragit med artiklar till tidningen så lite reklam måste man ju få göra =) Det skall bli riktigt kul att få nästa nummer.

Nästa nummer efter detta kommer ut lagom till att vi är ute och köper julklappar, d.v.s. den 8 december. Vissa har säkert haft problem med att hitta tidningen ute i vissa affärer orsaken till detta är att det tar tid fö ren ny tidning att etablera sig hos olika distributörer, men inför nästa år så ser det ut som att det kommer att lösa sig.

Så min rekommendation är : boka och köp nästa nummer! Genom detta så får du inte bara en bra tidning utan du hjälper även till att Sverige får behålla en till tidning om cykel, en tidning är ju bra men två tidningar är ännu bättre =)

Hälsningar
Fritz


2 kommentarer:

Katja sa...

Spännande! Gillade 1a numret så blir såklart till att köpa 2a också :) Tack för tipset.

Crille68 sa...

Jag ser verkligen fram mot nästa nummer. Har senaste tiden börjat snegla åt tidningsställen i förhoppning om att det ska komma något nytt nummer - och nu kommer det snart! :)
Du är ju duktig på att skriv så det ska bli spännande att läsa vad du skrivit och även vad "frugan" har skrivit.
Tidningen gav verkligen mersmak och som du skriver, den tog inte bara upp "hårdvaran" utan även andra ämnen.