tisdag 17 mars 2009

Öijer hakar på


Japp Henrik Öijer från Falu CK hakar på Cykelbloggar, och efter att ha gått igenom lite av allt han skrivit så vet jag faktiskt inte vart jag skall börja, jag blir ju utmattad bara av att se att han uppdaterar sin blogg i genomsnitt 4 (!!) gånger per dag. Med detta så måste han utnämnas till Sveriges flitigaste cykelbloggare, eller vad tycker ni andra? Det räcker inte att vara duktig på hoj man måste vara värst i allt =)

Annars så är hans inlägg roliga, tyckte om att läsa lite anekdoter om våra proffs och andra kända cykelnamn. Påminde mig om att när jag läste hur "Gotland" slog banrekordet på Skara Gymn. tempobana, d.v.s. slog rekordet ensam, ingen trodde honom, åkte dit dagen efter med vittnen och körde ännu fortare. Samma historia fast med andra namn är hur Fransesco Moser slog VR hur långt man cyklade på en timme någon gång på 80-talet, sök upp historien på nätet så förstår ni vad jag menar.

Annars så innehåller Öijers blogg det mesta, allt från proffslopp, MTB åkning, solskensturer, hockey (!?) posten, paket... you name it!

När man läser Henriks personliga profil/ presentation så har han vinnar skalle det måste man erkänna, och det är väl vad en cyklist skall ha också eller? Öijer cyklar Cyckelcross, cykelcountry och landsväg. Men du Henrik att pensionera sig som 27 åring är väl lite tidigt? Trodde man slog igenom ordentligt runt 30 år, så häng kvar och kör en tre till fem år till innan du funderar på att trappa ner.

Det var allt om Henrik från vår sida, resten får ni kolla in på hans sida, adressen är: http://oijer.blogspot.com/

Du skall vara varmt välkommen Henrik,

Hälsningar,
Admin

Inga kommentarer: