torsdag 13 augusti 2009

ytterligare bloggar

Hej på er,

Nu är det dags att presentera fler bloggar, kul att fler vill vara med här.
Vi börjar med Elins blogg, hon skriver på engelska, men det är ju oftast inga problem för oss nordbor ...eller? I alla så skriver hon en enormt massa om proffscirkusen och vad som händer med åkare och team. Mycket av det hon skriver om finns publicerat på olika ställen på nätet, men det är skönt och se en samlingspunkt för cykelnyheter, även som hon skriver är en ryssofil och skriver gärna om ryska åkare, hon skyller på någon barndomsförälskelse varför det har blivit så =) Elin har inte alltid skrivit om cykel, hopppar man tillbaka i hennes arkiv var hennes blogg tidigare en ren dagbok, och Elin har ju hållt på ett tag (2006) vilket får mig att tänka på vad en klubbkompis sa för en tid sedan "Att blogga är så 2007" det var hans usäkt varför han inte bloggar eller finns med på olika platser runt om i virtual reality, vi kanske får ändra på den kände filosofens (vilkens namn försvann just nu) citat : - Jag andas, därför finns jag - till - Jag är på nätet, därför finns jag - eller vad tycker ni?

Appropå ryssar, även Elin verkar inte vara alltför upprörd över fuskaren Vinokourovs återkomst till cyklingen, även en annan storbloggare (ingen nämd) har skrivit många lovord över honom, men i andra fall sågas fuskarna jäms med fotknölarna, hur kan det komma sig??

I alla fall så hittar man Elin fysiskt i mellansverige, till vardags verkar hon om jag utläser hennes blogg verkar hon som student eller har hon tagit examen vid det här laget.

Elin träffar ni på adressen: http://www.elinl.blogg.se/ och som alla andra Elin skall du vara mycket välkommen till Cykelbloggar.

Tyvärr så hittar jag ingen bild (utom en mikroskopisk sådan) på Elin så hennes logga på sidan får symbolisera henne. Nu till nästa blogg vilken drivs av två polare, Patrik och Oskar, och som de skriver i sin presentation så är bloggen dedikerad till deras kärlek för landsvägscyklingen, dock så verkar deras blogg leva ett haltande liv, det är lite si och så med deras uppdateringar, ibland är det tätt mellan dem, men sedan kan det gå ett år innan de väcker den till liv. Men som de skriver så är en - En död blogg är ändå en blogg - .

De har en grymt pretantiöst namn på sin blogg, och jag gillar verkligen retrobilden som man möts av när man kliver in i deras bloggvärld - javisst ja namnet - Amante della Biclicetta.

Annars om man skall kolla lite närmare på vad de skriver om så är det blandad kompott, lite om proffs, lite egna tankar, annan sport, cykelturer, resor etc. Rätt så kul faktiskt.

Patrik och Oskar hittar ni på adressen: http://www.amantedellbicicletta.blogspot.com/

Ni skall också vara varmt välkomna, och precis som i Elins fall så går det inte att hitta bilder på dem, så loggan får symbolisera dem. Dock aldrig fel med bilder på Coppi.

Nu hoppar vi in på den sista bloggen för idag, den heter: Andreas - ute och cyklar, som han beskriver sig själv både på bloggen och genom sitt mail, han är en glad cykelmotionär som gillar att skriva om allt som handlar om cykel, även om det är om artiklar i Kadens (kaffe) eller om utrustning eller olika turer som han har tagit, med andra precis vad vi andra brukar skriva om, fast nu i hans tankar och termer.

Andreas, jag kan hålla med dig till 100% där du skriver om komponentångest, cykel är inte bara att utrustningen skall vara bra etc. utan det skall vara SNYGGT också annars får det vara, men det är ju bara en personlig åsikt, jag tror säkert att elitåkarna etc har andra åsikter angående just denna punkt =) Fast Campagnolo?? jo det är snyggt kan jag hålla med om, fast deras vevpartin är inte snygga jämfört med DuraAce eller FSA K-Force, de är snygga enligt mig.

Andreas har inte hållit på länge med att blogga, dock så måste jag säga att det ser lovande ut. Keep´m coming Andreas.

Javisst ja adressen till Andreas är ju rätt så väsentlig, ni möter honom här: http://www.andreasuteochcyklar.blogspot.com/

Du skall också vara varmt välkommen, och jag hoppas att du och frugan din får många sköna turer innan vintern är här.

Det var allt för idag,

Hälsningar,
Admin

Inga kommentarer: