lördag 12 juni 2010

Nyheter

Snart är det dags för Tour de Suisse, och lagen som åker TdS satsar hårt om man får tro listorna, eller är det en schysst uppvärmning inför den stora touren?
För oss svenskar finns det ett visst intresse när man läser listorna, alla vet att Gustav Larsson hoppas få vara med i Tour de France, och efter succén på girot där Gustav visade att han var en riktigt bra hjälpryttare + att han vann sista etappen så kan ju tro att han är klar för TdF, men nu skall han även köra Tour de Suisse, vilket blir ännu ett etapplopp för honom, och han körde ju ett antal klassiker under våren också. Så jag är lite fundersam över formen för honom. Men jag hoppas ju självklart att jag har fel.

Övriga svenskar under Tour de Suisse är också Jonas ljungblad i sitt Omega Pharma-Lotto, jag håller verkligen tummarna för honom och att han får lite framskjutna placeringar.

Thomas Lövkvist kommer vi få se i de snygga dräkterna från Team Sky under Tour de Suisse, och även där hoppas jag att det släpper för honom, man har inte sett så mycket av Thoms under våren. Dock har Team Sky verkligen visat att de är ett lag att satsa lite pengar på under året. Men om det räcker för en totalseger i TdF är skrivet i stjärnorna. Visst de har erfarna åkare i laget och om de har bättre tur än i de inledande etapperna i Girot så kommer de garanterat vara med bland de top 10 som slåss om totalsegern, det är mitt stalltips i alla fall, fast jag är säker på att andra har klara stalltips.

Fredrik Kessiakoff fick lite tid i tvrutan igår när han + några till lämnade klungan för att försöka jaga ikapp utbrytarna under Critérium du Dauphiné . Kul och se att det börjar släppa för honom, han kommer dock inte delta i Tour de Suisse, och vi får väl se om Garmin låter han köra TdF:n när de väl skall presentera lagen. Angående Fredrik, som ni ser på bilden så är han rätt så orakad, nu är ju en annan som honom och rakar sig först när det är olidligt långt och kliar, men kör man i Pro Touren och LVG så bör man vara slätrakad i fejjan, eller vad tycker ni?

Tre nya bloggar har lagts till i uppdateringslistan, de kommer att presenteras inom kort, men fram tills dess så får ni nöjet att kolla in deras bloggar utan att jag har "färgat" dem =)

Dessa är:
Åsa Erlandsson
Isabelle Söderberg
Mikael Kippiläs "Vägen till Frankrike 2010"

Det var allt för idag,

Hälsningar,
Admin

Inga kommentarer: