lördag 30 oktober 2010

Nyheter

Det är dags att försöka summera lite vad som har hänt den sista tiden.
Är det något som har gjort att jag har höjt mina ögonbryn så är det att Team Sky diskuterar med Franco Pellizotti (Team Liquigas) Efter att ha läst Marcus Ljungqvist bok om Sky´s grundprincip "ingen åkare eller direktör får ens har varit misstänkt för doping eller avstängd för att köra med Team Sky", nu är ju jag ett fan av just Pellizotti, ja här kastas det sten i glashus gång på gång.. Ena dagen kallar jag en åkare det lilla äcklet eller snoken, men samtidigt lovordar andra åkare som varit avstängda eller misstänka. Tyvärr har det ju blivit så att om man skall ha idoler i den här sporten så är det svårt att hitta toppåkare som inte varit inblandade i något "snack". Så jag har bestämt mig för att blunda för vissa åkare, med motiveringen : hur de blev avstängda och deras agerande efteråt. Om Sky har ändrat sin grundprincip så tycker ju jag att de skall ta ett seriöst snack med Millar.

Idag så skall det köras CX i Kungsträdgården i Stockholm! WOW kul kul... samtidigt skall faktiskt jag och ett gäng till cykla omkring på Bianchihojjar för att visa upp för stockholmarna att Bianchi Café & Cycles officiellt öppnar idag .. =)

UCI vill fortfarande att Di Luca skall betala sin böter trots att CONI och CAS sagt annat. Vi får se vart det slutar någonstans. Di Luca är en åkare jag inte förlåtit, trots det sittar han på väggen, men det är bara för att han körde för Team Liquigas-Bianchi för ett halvt decennium sedan och jag kan ju inte klippa ur honom från bilden.

Saxo Bank tror fortfarande på Riis och laget, trots det har banken lagt ut en stor aktiepost till försäljning, någon som har ett antal miljoner till övers och vill vara med i Saxo Bank?

Team Radioschack har fått sin dom efter sitt tilltag på den sista etappen av TdF, då de bytte tröjor, alla får böter i olika nivåer. Sportchefen Bruyneel blir även avstängd i två månader.

Avstängd blir även Barredo efter sin tilltag under den sjätte etappen av TdF då han viftade med framhjulet. Hans straff blev också två månader.

Det var allt;

Hälsningar,
Fritz

Inga kommentarer: