lördag 13 november 2010

Är det någon mer än jag som redan längtar efter vår?

Snön kom ovanligt tidigt i år, visst håller snön på att som bäst smälter bort, och vem vet man kanske tar aluhojjen och kör en runda runt lunch. Senare kan man inte sticka ut då det är mörkt redan 15:30 här uppe i Uppland. Men attans vad man längtar efter vår och sommar, att dra på sig bibsen och en kortärmad tröja och inte som nu, underställ, längärmade jerseys, vinterjacka vinterhandskar, vinterskoskydd, mössa etc etc.. blä tycker jag om detta.

Samtidigt sitter man och läser nyhetssidor och kollar vad som skall hända inför Pro Touren 2011, och man blir ju inte ett dugg mindre avundsjuk av att se Girots och Tourens bansträckning, man läser om lopp som Tour down under etc.

Det som retar upp en lite är att se att Roman Kreuziger, från Liquigas-Doimo, som de flesta har skrivit på för Astana, och man läser att han skall se till att det lilla äcklet skall få en bra uppdragning till spurter för att kunna vinna lopp. Kreuziger har ju varit en favorit och det är synd och se att han skall utnyttjas för att hjälpa det där äcklet. Läser ju också om "vår" kille alltså Fredrik Kessiakoff skall var med i samma plan.. brrr

För att stanna kvar vid de, som man inte nämner vid namn (japp kollade på Harry Potter igår) så säger det italienska lilla äcklet att Kobran är död... Synd att det inte är bokstavligt.

Om vi stannar kvar vid doping, så har ju vissa åkare oponerat sig mot att WADA skall ha rätten att göra dopingtester oavsett tid på dygnet, tidigare har cyklisterna varit fredade mellan 23:00 och 06:00. Men andra har sagt att visst vill de hålla på så låt dem.

Det gick ju rykten att Team Saxo Bank hade skrivit avtal med en kontroversiell dansk, Michael Rasmussen, men det var bara en höna av en fjäder som utvecklades p.g.a. att Bjarne Riss sa till dansk TV att alla förtjänar en andra chans. Visst håller jag med om detta, men det hänger ju lite på deras agerande efter avstängningar för doping, vi kan ju t.ex. ta Millar, finns det någon mer som verkligen tagit avstånd och aktivt arbetar mot doping? Sedan har vi åkare som de tidigare nämts, som verkar agera som att, " Det enda som är riktigt trist är att jag åkte fast".

Bianchi Café & Cycles är rätt så aktiva på facebook, de som inte är med i deras lista kan ju i alla fall kolla in vad de gör. Om det fortfarande är en spökskrivare vet jag inte, då den som startade den facebook sidan först inte hade något med Bianchi att göra, t.o.m. jag blev tillfrågad om det var jag som startat den gruppen, vilket jag var oskyldig till däremot så har jag noterat att italienska sidor uppmärksammade mitt blogginlägg om nämnda Café/butik kul!

SCF har ju också ramlat in på fejjan, måste ju även slå ett slag att SCF:s paracykling har en egen grupp på fejjan, ramla in där också så kan ni få se bilder och berättelser om riktiga hjältar =)

SweCykling är en annan grupp som är rätt så aktiv + stockholms cyklister + Pendla till jobbet. Swe Cykling och Pendla till jobbet tror jag att det är Anders Grönqvist som står bakom dessa grupper, kul läsning är det i alla fall. Jag startade en grupp som tyvärr står och stampar på fejjan men kan ju ändå slå ett slag för den den heter Svensk cykel.

Nej nu skall jag fortsätta ha en trevlig lördagmorgon,

Hälsningar,
Fritz

1 kommentar:

Unknown sa...

Re: Bianchi Café&Cycle på FB.

Hej Fritz, vi är varumärkesbyrån Liberty som har hand om Bianchis digitala strategi, där Facebook närvaron är en liten del. Vi sitter på Styrmansgatan 39 i Stockholm, kom gärna förbi på en espresso så kan vi prata cykel :-)

Hälsningar Liberty