tisdag 25 januari 2011

Nyheter

Tyvärr så förbättrades inte Wetterhalls resultat på Tour De San Luis, han hamnade till slut på plats 43. Fast med motståndet som fanns måste man ändå ge honom en stor eloge, de som han hade att fajtas mot var ju bl.a. Liquigas (med Ivan Basso) Androni Giocattoli, Moviestar (med Tondo och Soler), Ag2R + ett gäng nationella lag. Det skall bli spännande och se vad Alexander kommer att få för resultat under säsongen.

Har ni noterat cirkusen runt Contador? Noterade att de föerslagit att kolla innehållet i Contadors hår, för att se hur och om det finns canterburol i det. Då hår växer med ungefär 1 cm i månaden skulel Contadors hår just nu var längre än 7-8 cm för att kunna se något, men är det någon som missat vad för sorts frisyr Contador har... han har ju snäppet längre hår än vad jag har. Och jag har kort hår, d.v.s. maskinrakat =)
Idag spreds även nyheten att det Spanska cykelförbundet troligtvis kommer med sin dom i veckan eller om det var i nästa vecka, de skall, enligt ryktet, ge Contador straffet 1 års avstängen, med följd att han blir av med TdF tteln från förra året. Detta skulle innebära att han kan köra Touren i år. Vi får se hur det blir.

Jag vet inte om jag är konstig, men intresset för Tour down under är från min sida lika med noll i år. Man intresserar sin mer för tävlingar som Tour De San Luis, Tour de Langkawi och liknande, hur kommer det sig?

Annars ser jag fram emot min resa i nästa vecka till Comosjön, fick bildbevis hur det såg ut förra helgen av en FB-kompis som också skall var en liten guide åt oss under lördagen. Skall försöka rapportera lite från Italien när vi väl är på plats. Fast det mesta kommer nog att visas på FB så om ni vill se mera där får ni göra en vänförfrågan så kan ni se och läsa om våra upplevelser där.

Ha en trevlig kväll!

Hälsningar,
Fritz

Inga kommentarer: