torsdag 27 januari 2011

Nyheter

Ja idag så skall beslut om Contadors straff tas, det ryktas febrilt att han kommer att få ett år + att han blir av med titeln som vinnare över TdF förra året. De har utlovat att på fredag skall de hålla en presskonferans och berätta om och hur de tog beslutet. Det som är lite synd är att genom detta så kommer Contador inte kunna köra Girot. Vilket var en av planen Team Saxo Bank hade förra året.
När det gäller Contadors doping så måste jag i detta fall säga att jag tror han är oskyldig i detta fall, har diskuterat med flera inom sjukvården, och flera av dem har sagt att nivån Contador hade i sitt blod är så försvinnande lite att det är omöjligt att genom egen påverkan peta i sig den nivån. Men reglerna säger ju också att varje idrottare är ansvarig att kolla vad de äter, men samtidigt börjar man då fundera hur idrottarna skall kolla färska varor? Det går ju itne göra en test samma dag och sedan äta det man vill, idag när livsmedelsindustrin använder de mesta och flesta metoder för att få sin volym större och bättre. Ja ja..

Om vi stannar kvar vid Team Saxo Bank och tittar på hur de skall klara av och nypa titeln på TdF för 2011 i konkurrans med Team Leopard (som är till stor del fd. Saxo Bankåkare) Så vet jag faktiskt inte om de kommer att lyckas. Efter Girot förra året då de verkligen kämpade på, så skrev jag efter en etapp att Saxo Bankåkararna påminde om barnvisan "10 små... " de föll av en efter en. Nu vet jag inte så mycket om de nya åkarna Saxo Bank kontrakterat, men jag tvivlar.. Likaså tvivlar jag faktiskt på Team Leopard och Andy Schleck. Om jag får sticka ut hakan så är jag nästan säker på att Team Liquigas kommer att bli farliga i år. Nibali och Basso kommer inte att vika ner sig så lätt.

Till sist så ser jag ändå mest fram mot Girot, då de verkligen satsar på att få fram en tävling som är nervrafflande, förra årets Giro var ju GRYM. Medans Touren mest var en gäspning, men det är ju min personliga åsikt och smaken är ju som baken.

Ha en bra dag,

Hälsningar,
Fritz

Inga kommentarer: