söndag 16 januari 2011

Söndag


Här i Norduppland så vräker snön ner. SMHI har ju lovat att det skall göra det hela dagen.. Jätteroligt för en vinterhatare som mig. Men bor man på de här breddgraderna så är det bara att acceptera.

Det är ju januari och säsongen mjukstartar alldeles strax med "Tour down under", spännande så att det förslår. Vad det kommer innebära för alla lag är väl skrivet i stjärnorna, med alla förändringar som skett sedan förra sommaren med lag och åkare. Största och mest uttjatade punkten är ju antingen Contador eller Team Leopard (team Luxemburg som de länge kallades), där måste jag ju till en viss del hålla med Armstrong att det behövs flel stjärnor, nu anser ju jag att det finns JÄTTE många stjärnor inom cykling, men jag tror nog Armstrong menar "fixstjärnor" som han själv, alternativt Ullrich, Cippolini, Pantani, Indurain etc. etc. Fast inom dagens cykling så tror jag det blir svårt att få en sådan "stjärna" då motståndet är grymt bra. De får försöka bli stjärnor med vad de presterar utanför cyklingen, finns bra sätt och sämre sätt, Boonen har ju försökt på det sämre sättet. Eller så får de köpa hela paket och bli en kopia på Cippolini, playboyen som verkligen syntes både på cykeln och utanför.

Appropå Pro Touren och Proffs, de flesta protour lagen har ju presenterat sin nya tröjor inför säsong 2011, som jag kommenterat tidigare så kommer några lag ha snarlika tröjor, men vad tycker vi om de andra tröjorna, Rabobanks var ju nästan en kopia på Bollnäs CK:s tröja från 80-talet, jag skall fota min och lägga upp den så att ni ser beviset. Det har ju stått på olika sidor att designerna har haft tanken "Keep it simple" .. jo visst kan det vara så men jag anser fortfarande att Team Flaminias tröja från förra året var en av de snyggaste dresserna som cirkulerat på länge. Armstrongs Radioschack är en av de fulaste, de var fula förra året och har inte förbättrat sig inför säsong 2011. Katuscha håller samma stil ändrar lite på färgsättningen.. de borde ha färgen neongrön så att alla kan hålla koll på vad Di Luca befinner sig så att de kan se till att han vurpar ... (elakt? Japp).

Vad tycker ni andra om teamens tröjor?

Ha en trevlig söndag,

Hälsningar,
Fritz

Inga kommentarer: