lördag 23 april 2011

Det är bråda dagar för oss som cyklar

Ja nu menar ju inte bara att vädrets makter är på vår sida utan även det är ju tävlingar man både måste följa och delta i. Själv gjorde jag premiär i onsdags, i den s.k. SMACK serien, första gången på två år som jag körde ett tempolopp, vet inte vad som flög i mig, tyckte mig minnas att den var kuperad banan, så jag tog racern istället för tempohojjen. Ja då gick det som det gick. Fast jag snittade strax under 36 km/h på den i 16,8km. Ingen världsmästar tid, jag vet men jag hade kul och är nöjd ändå.

SMACK-tempot skall ju strax klaras (30/4) av och dagen efter är det som vanligt Hofvet-tempot. Av någon anledning så ingår inte dessa lopp i årets upplaga av Veterancupen. Undrar varför? Har ni som skall tävla gjort "truechampion" kursen på SCF´s hemsida?? Nu har ju de som redan har licens gjort det, annars får man ingen licens men hur är det med de som tänker köpa en endagslicens?

Imorgon så kör klubbens sitt populära motionslopp, start kl 11:00 vid Aspenskolan i Tierp, är det någon av er som tänker komma?? Tom. Kadens har ju bloggat om det här loppet för i år, SMHI har utlovat värme och sol, så det blir nog kortbrallor i år till skillnads från förra året då snön låg kvar i dikena. I år så börjar vissa björkar bli gröna och det ser lovande ut. Som vanligt finns det en snabbgrupp på detta motionslopp, så den som vill testa sina ben, bör delta för snabbgruppen kör fort, själv tänker jag ta det lite lugnare i år, genom att ligga ner i fältet och njuta av rundan istället.

Det har dykt upp en ny köp & säljsite för oss cyklister, nu är den nystartad så det finns inte så många annonser i den för tillfället, men det krävs ingen registrering, som på många andra siter, och det kostar inget att annonsera på den. Nice att det kommer en renodlad annonssida bara för cykel, nu får vi hoppas att många hittar till denna sida, samt många börjar lägga dit sin grejor som man vill bli av med. Adressen till sidan är: http://cykelannonser.se/ Killen som ligger bakom sidan heter Johan och han gör detta för att han tycker det är kul. Hedersvärt! Lycka till med sidan!

Imorgon börjar Tour of Turkey, brukar vara en bra genomkörare för några lag innan Girot kör igång. Skall bli kul och följa loppet. Någon som vet om det kommer att streamas i år?

Ha en bra dag,
Hälsningar,
Fritz

Inga kommentarer: