tisdag 19 april 2011

Blev ju dubbelfel i söndags

I inlägget i söndags trodde jag inte att Gilbert skulle klara av en dubbel, d.v.s. vinna två år i rad. Men ack så fel jag hade. Sedan skrev jag att ev. Boonen skulle sticka fram hakan och ta det, men han startade ju inte ens. Uj så fel man kan ha, mitt andra tips var ju att jag trodde en revanschsugen Cancellara skulle ta hem det, men den chansen försvann ju vid hans vurpa. AJ vad ont han hade. Fabian efter kraschen

Men börjar ju fundera lite över hur A. Schleck tänkte när han gick solo 11 km från mål, trodde han verkligen att han skulle hålla hela vägen? Det förstod man ju redan efter någon minut att det där är ju både bortkastad tid och energi. Kul och bli omkörd av ett gäng, när det endast är några 100tal meter kvar. Ja ja, han kanske kör lite smartare framöver.
Idag kör Giro del Trentino igång, läste idag att förra årets vinnare inte skulle vara med och försvara titeln (tack för det) tvåan kommer ju inte heller, då han har inget lag och köra för, tack igen. Jag håller dock tummarna att Team Androni Giocattoli kan skrälla, de har ju några killar som är duktiga på att köra i berg, och loppet går ju i Dolomiterna vilket innebär att det är några stigningar under etapploppet.

På söndag kör ACTierp sin populära Tierpsrunda, förra året var det 130 startande, nu har ju vädersidorna lovat grymt väder i helgen, +20 skall det visst hålla sig runt under helgen, vilket kan innebära att det blir ett deltagarrekord i år. Jag håller tummarna. Körde för övrigt sträckan igår, och vägen var fin. Vid ett par korsningar, Skärplinge, Försäter och Örbyhus, bör man iakta lite försiktighet då det kan finnas lite lösgrus där. Samt efter c:a 4 mil så har plogbilen gått hårt åt vägen, med följd att mittendelen (c:a 4-5 kvm) är sönderskrapat - grus och trasig asfalt. Kan ju vara bra och veta om man kommer i snabbklungan. Vore kul om så många som möjligt skulle komma, det finns två startgrupper - snabb och lugnare gruppen. Detta innebär ju att man kan få sällskap hela rundan. Läs mer på www.actierp.se

Ha en fortsatt bra dag i vårvärmen.

Hälsningar,
Fritz

Inga kommentarer: