söndag 17 april 2011

Kan Gilbert upprepa förra årets vinst?


Idag 15:15 börjar Eurosport visa Amstel Gold race på "burken". Förra året vann ju Phillipp Gilbert, men kan han upprepa detta? Min åsikt är även om att han har vissat sig högt uppe i klungan i de sista endagsklassikerna, så tror jag ändå inte att han har en chans. Faktiskt så tror jag för en gångs skulle att antingen kommer Cancellara att ta hem det, eller så kommer Boonen vara farlig.

Varför jag tror detta är att nu borde Cancellara vara riktigt revanschsugen efter de tidigare endagsklassikerna. Detta gäller ju även Boonen efter sitt lilla missöde på Paris-ROubaix.

Vad tror ni? Kommer det att vara någon av dessa tre herrar, eller tror ni någon annan kommer att ta hem det här?

Jag vet i alla fall vad jag skall göra i em, en stor kopp kaffe i en handen och krama om frugan med den andra och sitta och glo på burken i 1,45 tim.

Ha en trevlig söndag.

Hälsningar,
Fritz

1 kommentar:

Anonym sa...

jag tror på gilbert alltså ;)