måndag 11 april 2011

VM-mästar förbannelsen

Alla som satt och tittade på Paris-Roubaix igår hörde hur Anders Adamsson satt och pratade om VM-mästarförbannelsen, vilket innebär att Om man vinner VM på linje så är det banne mig stört omöjligt att åstakomma något nästa säsong. Det finns ett gäng exempel på detta, Ballan, Evans, Hushovd (so far) etc etc... Och visst är det så, men det kan ju bero på att de är ju inte direkt osynliga i klungan med sina jerseys. Men jag vet en annan som har en förbannelse, och det är ju Fabian Cancellara, kolla på repriserna, eller de som kollade igår såg ju hur bevakad han var. Han kunde inte göra mycket utan att någon låg på hans bakhjul.

Tror inte att det kommer vara så lätt för honom att hitta på samma sak som förra året. Han är alldeles för välbevakad av de andra. Vid något tillfälle såg man att han var mäkta irriterad att ingen annan gick upp och drog, men att var grinig för det tycker jag var lite osportsligt, för han börjde ju synas i toppen först runt 50km kvar till mål, före det var det ett gäng andra som gjorde jobbet. Men samtidigt är det ju sportens regler som tillåter detta, och om Hushovd hade börjat "ta förningar" hade man ju kunnat stämma honom för tjänstefel, när van Summeren låg i ledning. =)

Nä det skall bli riktigt spännande och se Girot och se vad Cancellara kan hitta på då, tror inte det blir så enkelt, jag sticker tom. ut hakan och säger att Cancellara kommer inte få bära "Maglia Rosa" i år. De kommer att "jaga" ner honom innan det sker. Men jag kan ha fel, det visar sig snart.

Ha en bra dag,
Hälsningar,
Fritz

Inga kommentarer: