söndag 8 maj 2011

Cavendish

Ja här måste jag hålla med Anders Adamsson vad han skriver på sin blogg, Fröken Cavendish! Hm när han "fällde" Häussler förra året i en spurt så "hytte" ingen med sin näve mot honom. Då såg han (Cavendish) mest ut som en strykrädd hund.
Faktiskt lite fjantigt av honom, men han är väl en dålig förlorare eller vad tycker ni? Efteråt så hittade han på lite ursäkter för sitt beteende, men att hans ilska "absolut inte" var riktad mot Pettachi. Grymt gjort av honom, Pettachi alltså!

Personligen blev jag grymt glad för Roberto Ferraris prestation som rullade in strax bakom Pettachi och Cavendish. Hamnade på 4:e plats. Att Ferrari är en duktigt sprinter visste jag sedan tidigare, kommenterade faktiskt Vacchi, på FB, efter att han skrivit om vilka han trodde skulle vinna dagens etapp, min kommentar var faktiskt att "jag tror Ferrari blir farlig" (eller något liknande) nu vann han inte men Ferrari skall absolut inte skämmas för sitt resultat.

Tror att Girot i år kommer banne mig bli ännu bättre (är det egentligen möjligt?) än förra årets Giro.

Förresten såg ni ryssen i Radioschack som var vansinnig på kille från Lampre när de låg i utbrytning när det var lite mindre än 25 km kvar av loppet. Snacka om att falla på eget grepp. Han skulle nog koncentrera sig mer på att hålla sin linje än att åka och vifta och skälla på Lampre killen. Ja ja..

Imorgon är det dags igen, spännande!

Ha en fortsatt bra dag,

Hälsningar,
Fritz

3 kommentarer:

Martin S. sa...

Härlig start på Girot. Det här borgar för tre intensiva och makalösa veckor ;)

Petacchi har väl haft det lite sisådär med spurter under säsongen hittils men nu satt den. Ska se vad Cav gör åt det idag...

Cykelbloggar sa...

Hallå Martin,

Tror faktiskt inte att spurtarna är med idag på samma sätt som i går, det är några "kullar" på dagens etapp, kat 3 och 4 så jag tror att idag så kommer berggetterna ge sig till känna. =)

Men jag kan ju ha fel =)

Ha en bra dag,
Fritz

Som det verkar sa...

Även om Cavendish är en dålig förlorare och/eller besviken på sig själv, så kan man väl ändå begära att den självutnämnde "stilpolisen" Hr. Adamsson, kunde ha den goda smaken att använda ett annat språkbruk. Sen när blev fröken ett skällsord? Världen är full med män(-niskor) med omedvetna könsfördomar. Luktar väl mycket omklädningsrum.

PS. Det är väldigt stilfullt med svarta cykelstrumpor.DS
Hälsningar Lars Nellde