onsdag 25 maj 2011

Lite huller om buller


Faktiskt så sätter jag mig ner och skall skriva ett inlägg utan att egentligen veta vad jag skall skriva om. Jag har ju lite resfeber för tillfället. Min resa ner till Italien börjar redan i eftermiddag hur jag än agerar, Om askmolnet stoppar flyget så tar jag bilen ner. Enligt mina beräkningar så skall det ta 16 timmar Tolfta - Bergamo, då har jag iofs inte räknat in färjorna + de stopp jag måste göra. Blir det inte bilen så kommer jag att sova på ett hotell i Nyköping till tidiga morgonen imorgon. Flyget lyfter 7:20. Kan det vara mera typiskt? Här skall man få uppleva något som är ett livs äventyr, och då vaknar en vulkan!
Skickade ut på fejjan igår att om någon känner sig manad att hänga på så går det bra, jag fick reda på halvfyra igår em att teamet har bokat två VIP-pass åt mig för både tors och fre. Som de skrev "om du har någon med dig", men jag åker ju ensam. Passen ger mig fritt tillträde inom start och målområde. Skicka ett mail snabbt till cykelbloggar(a)spray.se om du skall ner.

Angående Armstrong, jag hade kansek fel angeånde Hincapie att han skall ha pekat ut Armstrong inför utredarna inom FBI, man skall inte tro på allt som skrivs på nyhets sidor för cykel. Dock är det några frågetecken som måste rätas ut. Det blev ju några kommentarer angående Armstrong i det förra inlägget, jag måste nog ändå sälla mig till gruppen som tycker att vi släpper eländet, och låter livet rulla vidare samt följa de nya stjärnorna istället.

Angeånde cykling i Sverige, ni som är lika gammal som mig har ju noterat att Veterancupen är ju i princip ett minne blott, eller när visst går det några tävlingar, men är det någon som egentligen satsar på den cupen? Mitt intryck är att alla rycker på axlarna och helt sonika struntar i den. Istället kör de flesta motionslopp alternativt seniorcupen. Vissa håller sig till distriktsserier, typ Gästrikecupen alternativt Upplandscupen. Vad tycker vi om den utvecklingen?
Personligen tycker jag det är trist, inte för att jag har något att göra i veterancupen, men ändå så fanns det folk som var lika långsamma som en själv, men i seniorcupen lär man inte ha skuggan av en chans. Då är det lika bra och låta bli.

Nu är dagens inlägg slut och det kommer att dröja ända till på lördag innan det kommer ett nytt inlägg, som för en gångs skulle kommer att bli ett rent fotoinlägg med en massa bilder från Giro d´Italia.

Ha det så bra,

Hälsningar,
Fritz

Inga kommentarer: