onsdag 29 juni 2011

material för hängmattan alt. stranden



Nu är det riktigt varmt ute, däromkring jag bor pendlar temperaturen mellan +27 och +30 grader i skuggan. det hänger på vem man frågar eller vilken mätare man kollar på. Varmt är det i alla fall, det innebär ju att man brinner ju inte för att sticka ut och köra intervaller mitt på dagen.

Då kan man ju istället passa på och gå igenom Gabriella Ekström:s bok "Lejontämjaren" detta är den andra boken om proffscyklisten Mathiu, men nu är han upp i den för honom mycket kyligare Belgien, jag skall inte avslöja mer om boken, men min upplevelse var ändå - MYCKET POSITIVT!

Språket i boken är mycket lätt och man fastnar väldigt lätt i Mathius äventyr både i sadeln och bredvid . Frugan passade på och kika lite i boken , för att se om det var något för henne, hon sa också att den här boken kommer jag nog gillar, hon sa också att språket var lätt och att just typsnittet de valt att trycka boken i är hennes favorit vilket var ett plus i kanten. När jag beskrev handlingen för henne så tyckte hon också att det var intressant. Man behöver absolut inte vara en cyklist för att uppskatta boken, visst är det en fördel men inget måste.

Noterade igår när jag var på Bianchi Café & Cycles och käkade lunch att de just nu har en kampanj med Gabriellas bok "Lejontämjaren" ordinarie pris är 150:- för boken, men är du en av dem som inte köpt första boken, "De som inte vann", så skall du passa på nu, du får bägge böckerna för det eminenta priset 250:- vilket innebär att du har sysselsättningen i hängmattan eller på stranden fixad i ett antal timmar. Bra deal!

Det enda jag tycker är lite synd, är att de stora distributörskanalerna för böcker inte har anamat Gabriellas böcker, har länge försökt hitta den lokalt i Gävle och Uppsala, men Akademibokandeln och andra större bokaffärer har valt att inte ta hem den. Lite trist faktiskt.
Men det problemet hade ju även Marcus Ljungqvist med sin bok. De kanske ändrar sig framöver?

Nej nu får jag önskar er en bra dag, det tänker jag ha i alla fall, det är ju varmt och soligt!!

Hälsningar,
Fritz

Inga kommentarer: