fredag 7 oktober 2011

Hjälmen hjälper

Många har skrivit om hur hjälmen har räddat dem från ett värre öde än det som har hänt. Såg ett nytt exempel i Expressen idag, där är det Skellefteå AIK:s hockeytränare som blev påkörd av en bilist i en rondell. Ytterligare en olycka mellan en bil och en cyklist.

Ni kan läsa hela artikeln på följande adress: http://hockey.expressen.se/elitserien/1.2583470/lakarna-stoppar-anders-forsberg

Vladimir Miholjevic:s teamcykel
Men en sak som verkligen fick mig att höja på ögonbrynen är att Anders har en hoj hemma som tidigare kördes av Roman Kreuziger (fd Liquigas och nu Astana), då blir jag ju nyfiken om det är en Bianchi eller en Cannondale som han har hemma? Örrú Anders om du läser detta och det är en Bianchi från Team Liquigas-Bianchi så ber jag dig att fota hojjen och skicka lite bilder på den på adressen: cykelbloggar(a)spray.se ... Har ju en hoj från Liquigas-Bianchi själv, i mitt fall är det en Kroat som har haft den, Vladimir Miholjevic, alltid kul med teamhojjar.

Kanske någon annan som har en teamhoj hemma och skulle vilja dela med sig av bilder på den?
Vet att en "här hemma" har en hoj som ett proffs som kört TdF, skall ringa och kolla om jag kan få fota av den.

En annan sak, Anders Forsberg cyklar ju också, då ar han gemensamt intresse med en annan hockeytränare, d.v.s. Christer Olsson som är tränare i Leksands IF (vågar man säga att det är laget i mitt hjärta?), finns det flera hockeytränare som har cykel som sitt andra intresse efter hockey:n?

Ha en fortsatt bra dag,

Hälsningar,
Fritz

2 kommentarer:

Daniel sa...

Hej Fritz!
I länken nedan (från Norrans Skellefteå AIK blogg)intervjuas Forsberg om sin hoj. Cykeln rullade tydligen TdF -09, då kanske du som "cykeldetektiv" klurar ut vilken hoj det är. Fast bilder förstår jag att du vill ha hursomhelst.

http://hockey.norran.se/?p=29393

Trevlig helg
/Daniel

Fritz sa...

Aha! Tack för det Daniel, då är det en Cannondale mao. Kul och se att så pass många teamhojjar som det ändå är hittar upp till Sverige.

Skall skriva till honom och höra om han vill fota den.

Mvh
Fritz