torsdag 5 januari 2012

Det blev ingen ny...

Bianchi D2 Carbon Crono - Team Vacansoleil
Tempohoj för Gustav att köra på under året. Jag vet att Kadens uttryckte en viss oro över att Bianchi inte utvecklat någon ny tempohoj för Gustav och de andra i Team Vacansoleil. Kommer inte ihåg exakt vad de skrev, men det var något om att hojjen är omodern och att Gustav har högre krav på utrustningen än vad denna hoj skulle erbjuda. Hm jag försökte i det längsta undvika kommentera detta, men nu slog mitt celestefärgade hjärta ett extra slag när jag för ett par dagar sedan fick se tempohojjen de skall använda.

Japp ingen ny hoj, och jag tror faktiskt att om det är så som Kadens skrivit att Gustav har höga krav på sin utrustning, att han har nog under ett antal månader provkört en Bianchi och enligt min uppfattning så har han nog godkänt sin Bianchi D2 Carbon Crono. OK hojjen har ju funnits i sedan 2008 d.v.s. så kommer den in på sitt 4 år nu, och tittar man på andra märken så kanske de är snabbare i sin utveckling på av tempohojjarna, eller så är det så enkelt att Bianchi anser att D2:an är så pass bra att den inte behövs utvecklas vidare förtillfället. För till sist så är det ju motorn som sitter i sadeln som är den avgörande faktorn för hur fort hojjen skall rulla.

Det skall bli riktigt spännande att få se Gustav på den här skapelsen under året.

Hälsningar,
Fritz

Inga kommentarer: