tisdag 3 januari 2012

Mer motionslopp

Skrev ju lite om "min" klubbs motionslopp i förra inlägget, idag fick jag en injudan via fejjan om ett annat lopp. Min status för detta lopp är än så länge "Kanske" , men vill ändå slå ett slag för själva loppet, mest för att jag vid ett antal tillfällen har uttryckt min förvåning att det är så många som kör runt Sveriges _NÄST_ största sjö - varför inte köra runt den största?? =)

I alla fulla fall så har de en detaljerad sida om själva loppet som självklart heter "Vänern runt"
På själva inbjudan / välkomstsidan finner man följande info:

Välkommen till Vänern Runt 25-27 maj 2012
Vänern Runt är ett av Sveriges längsta motionslopp på cykel, totalt ca 580 km fördelat på tre dagar, som 2012 körs för 41:a gången.

Speciellt med Vänern Runt är att du åker i grupp hela tiden vilket innebär att du får sällskap under hela loppet.

Loppet ingår i Skandinavialoppet, mer info i länk nedan

Deltagandet sker på egen risk, men eftersom loppet är sanktionerat av SCF omfattas du av en kollektiv olycksfallsförsäkring.

OBS! Du måste fylla minst 18 år under året för att få delta.

Länken är : http://www.vanernrunt.se/

Spännande!

Hälsningar,
Fritz

1 kommentar:

Helena sa...

Onekligen ett spännande lopp, för omväxlingens skull också ett lopp utan hets på tider som i många andra. Jag har funderat på att åka i flera år men aldrig fått tummen ur tyvärr. Kanske dags snart