onsdag 11 januari 2012

Nu drar det ihop sig..

> Håller ni inte med? Nu börjar det faktiskt kittla lite i nerven, det skrivs mer, det händer grejor när man kikar runt på olika medier som twitter, facebook, mediasidor etc. Skoj!
Ja igår så slogs det ju även fast vilka lag som får "wildcard" till Giro,t "mitt" lag var tack och lov med, ja Team Androni Giocattoli, fast jag förstår att många andra blev besvikna. Jag reagerade att förra årets vinnare av bergatröjan inte får försvara den i år (Stefano Garzelli- Aqua Sapone). Men som chefen för RCS sport sa, vi hade fyra platser, 12 sökande (lag) .. det innebär att hur vi än agerar så är det 8 förlorare och 2/3 besvikna fans.
Överraskningen är ju Team NetApp (Var det inte där Jonas Ljungblad körde för något år sedan?) , någon har spekulerat i att det är ett medvetet val för att "väcka" cykelintresset i Tyskland igen, efter Team Gerolsteiners pinsamma sorti, och ett halvhjärtat försök från Team Milram.

Vänernt runt - bild från fredrikshof.se
Men i alla fall så fíck jag en lite fundering från "Cykelliberalen" för ett par dagar sedan. Frågan gick ut på att vi borde "starta" en egen subgrupp för att köra Vänernrunt, jag tycker det låter tvärkul, hans förslag gick ut på att vi skulle köra under typ namnet "bloggare" eller något liknande. Vad tycker ni om det? Vilka skulle vilja vara med i en sådan subgrupp, hör av er. Personligen tycker jag det låter riktigt skoj.

Sedan en fråga till, jag håller på och ordnar ett träningläger / event för en av "bloggarna" här på cykelbloggar, de är från Italien och tränar ett gäng "storheter" inom cykel. Vilka skulle vara intresserade för en heldag med dem? Självklart kommer det att kosta pengar, men tanken är att det skall bli så billigt som möjligt och så givande det bara går för deltagarna. En tanke som har väckts är att det kommer vara två olika dagar, en dag som är inriktad mot yngre cyklister på vägen upp och elit, elitmotionärer, den andra dagen (där bl.a. jag hör hemma) är vi andra dödliga som helt enkelt tycker det är kul att hojja. Glömde ju nämna att de här killarna är även grymma för de som gillar velodrom, de tränade Italienska Mästarn 2011 för bana

Hör gärna av er, även om ert intresse inte är "bindande" så är det ändå en fingervisning om det är något att satsa tid på .

Ha en bra dag,
Mvh
Fritz

Inga kommentarer: