lördag 25 februari 2012

det låter ju bra...

.. när katten ***** (gammalt svenskt utryck)




Nåja idag fick jag rapport av en kompis som var in på ett Bauhaus och skulle handla liter grejor till sitt hus, då han kom på att " Javisst ja, jag har ju 10% i rabbat här då jag har licens". Glad i hågen kommenterade han detta för expediten, som fick ett ett uttryck som en "billig fågelholk" (ännu mera gammla svenska uttryck) . "Det där känner jag inte till" och efter att expediten kontaktade ansvarig varuhuschef så var "Det där känner vi inte till". Så kontentan blev att polaren inte fick någon rabbatt som utlovats på SCF:s hemsida.

Nu hade jag ju själv samma tanke att om jag skall göra lite på huset så kan man ju vänta tills att jag får licensen och handla då. Men nu är det väl bara att lägga ner detta. För om jag skall behöva "stå på mig" varje gång jag skall handla har jag ingen lust. Får väl bli ett annat varuhus.

Varför diskussionen kom upp var just att jag kommenterade att jag skulle vänta till att jag löst licens, då berättade han vad han varit med om.

Nu kan man ju fråga sig, är det en miss från Bauhaus som inte informerar sin medarbetare vad som gäller eller är det SCF som varit otydliga när de skapade sammarbetavtalet. Tills att det är löst bör SCF i alla fall ta bort infon som finns på deras hemsida.

Så här står det i alla fall på SCF:s angående Bauhaus erbjudande till licenserade cyklister:

BAUHAUS, är en av Europas ledande byggvaruhuskedjor, etablerade i 15 länder med 240 varuhus varav 15 i Sverige.  Ett vanligt BAUHAUS rymmer ett varusortiment på mer än 150 000 artiklar inom varuområden som belysning och el-artiklar, VVS, verktyg, järnvaror, målerivaror, förvaringslösningar, kakel, golvbeläggning, trä- och byggartiklar samt ett jättestort urval av trädgårdsartiklar och inom- och utomhusväxter. BAUHAUS erbjuder låga konkurrenskraftiga priser och ger därför också prisgaranti på hela sortimentet. Speciellt till dig som licensierad cyklist erbjuder nu Bauhaus rabatt på hela sitt enorma sortiment. Allt du behöver göra är att visa upp ditt licenskort i kassan på något av Bauhaus 15 varuhus.  Närmaste varuhus hittar du på www.bauhaus.se

10% i alla butiker

Ja ja.. det kanske kommer eller ?

Ha en fortsatt trevlig helg,

Hälsningar,
Fritz

3 kommentarer:

Johan sa...

Hej Fritz,
Kan bara beklaga att infon tydligen inte nått ut i alla våra varuhus. Vilket varuhus var det du besökte? Har nu på morgonen skickat ut infon igen till alla hus så förhoppningsvis ska det inte missas i fortsättningn.
Mvh
Johan Saxne, Marknadschef Bauhaus

Fritz sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Fritz sa...

Hej Johan

Tack för klargörandet, det varuhus det handlade om är det i Uppsala.
Då kan vi väl nästan slå fast det kommer att fungera i framtiden =)

Mvh
Fritz