torsdag 1 mars 2012

Fråga!

Team Alriksson Go:Green
Har suttit och funderat lite på hur det ser ut för tjejer som cyklar i Sverige, vilka tjejlag (förrutom Alriksson Go:Green) finns det? Eller är det löst sammansatta lag med 2-3 medlemmar?

Hur många tjejer finns det som är juniorer? Sitter och funderar på om man skall försöka starta ett juniorlag för tjejer, sponsorer tror jag inte är det största problemet utan det största är nog att få i hop tjejer till ett lag. Min tanke då jag själv finns i Uppland är att spridningen på tjejerna (geografiskt) skall vara Stockholm, Uppsala/Uppland, Gästrikland och södra Dalarna. Är det rimligt att få ihop ett juniorlag med den geografiska spridningen, och tror ni att tjejerna skulle vara intresserade av att köra för ett sådant lag?
Det är ju lite trist om det bara skall vara ett lag som dominerar tjejcyklingen, även de och de andra utvecklas ju av lite mer motstånd. Eller har jag fel?
En tanke också utöver detta är att försöka samla de tjejer som inte når upp till Juniorstatus (13-14 +15-16)  att träna och utvecklas med detta lag, mycket för att de skall ha ett mål att nå upp till när de når juniorstatusen + att utvecklas framåt. De skall ju fortfarande köra för sin respektive klubb men ändå ha möjlighet att vara med på de gemensamma träningarna.

Är det en utopi att fixa detta eller är det en rimlig idé?

Jag ber er att komma med synpunkter och förslag på hur man skall kunna genomföra detta!

Mvh
Fritz

Inga kommentarer: