lördag 7 april 2012

Celeste is da shit!

Ja som jag skrev i mitt sista inlägg så visste jag inte när och om jag skulle återkomma med ett nytt inlägg, nu var ju min plan att det skulle åtminstone dröja minst ett år eller så innan jag återkom, men va F.. jag saknade skrivandet för mycket + att jag har fått upp massvis av saker som både glatt mig men också upprört mig, dessa punkter kommer med jämna mellanrum att publiceras här på cykelbloggar.

En sak som jag funderat mycket på angående just Cykelbloggar är jag skulle vilja utveckla sidan mer, men nu är jag ingen hacker så hur gör man, eller har ni några förslag på förbättringar, försämringar eller ??
Men nu till dagens tema, som självklart kommer handla om en kulör, precis som rubriken säger så är det ju självfallet Celeste som skall avhandlas. Jag vet inte om det är fler än jag som reagerat på att mer och mer produkter kommer i celeste? Visst att jag igår såg att IKEA betecknade färgen "ljus turkås".. bah! Nog för att jag både har hört talas om färgblinda och även känner personer som har detta handikapp, men det heter inte "mintgrön" eller "ljus turkos" .. Det heter Celeste! För alla bövelens hakar!

En serveringsvagn från IKEA kanske?

Köksvägg på IKEA
 I alla fall så slog det mig redan för ett par år sedan när jag noterade att mycket av interiören på Londons bussar hade just denna färgsättning (ledstänger, handtag etc). Nästa steg var pastatillverkaren Di Luca som svämmade över Sverige med sina pastaförpackningar i just färgen celeste.

Sedan för ett år sedan hakade Grimaldi Group på trenden och passade på att så påpassligt att öppna Bianchi Café & Cycles. Självklart har de slösat med färgen inne i cafét och butiken.

Reklam på KICKS
Näsdukar någon?
Frugans skor och pall från IKEA
Nu har det kommer till övriga Sverige, var man än går så möts man av den vackra kulören, igår på IKEA såg vi massvis av produkter i just Celeste, de hade tom. målat en vägg i en av deras utsällningskök i just celeste. Frugan köpte ett par skor i färgen för någon vecka sedan. Lagerhouse säljer massvis av produkter i celeste, t.o.m. i deras näsdukar (servetter) finns det celeste.

Forsättningsvis var man än gick så ser man celeste, skyddsplasten på rulltrappor, på Kicks larmbågar så har deras reklam celeste, på ICA kan man t.o.m. köpa "slush" i celesteÄven leksaksförpackningarna har har inslag av färgen, även om min bild blev lite mörk.
Skyddsplast på rulltrappa

Leksaksförpackningar
SLUSH på ICA
                                        

Min snygga samling av teamflaskor
Vad kan man mer säga, man har haft rätt hela tiden. Celeste is da shit! Nu skall bara ni övriga övertygas om att man gör helt rätt när man glider fram på någon av mina grymt snygga Bianchis i just färgen celeste!

Inga kommentarer: