lördag 12 maj 2012

Vilket Giro!

Mark Cavendish
Nu har ju girot rullat på några dagar, etapp 7 startar idag och än en gång så tror jag att "mitt" lag vinner det är en etapp som är som gjord för dem. Vem av killarna som tar hem det är desto osäkrare, visst att innerst inne så tror jag ändå att de kommer att köra för José Rujano, men det finns några till som säkert kommer att försöka komma iväg och få en lucka till klungan, bland dem så har vi Miguel Rubiano (vinnaren från igår) Emanuele Sella, Fabio Felline och José Serpa. Dock får jag inte glömma Jackson Rodriguez, han är även han inte en oäven bergklättrare. Spännande är det oavsett.

Roberto Ferrari - etapp 3 / Horsens
Även om laget har haft positiva rubriker inledningsvis så "druknade" de i alla negativa rubriker efter etapp 3 i Horsens, där Team Androni Giocattoli-Venezuelas åkare Roberto Ferrari gjorde en missbedömning och drog ner "prinsessan" Mark Cavendish. Varför jag skriver "Prinsessan" är att, visst att Roberto gjorde fel, och han var inte tillräckligt snabb med ursäkten. Men är det en åkare som skall lägga band på sig så är det verkligen Mark Cavendish. Heinrich Häussler har ju efter han blev nerdragen 2010 av Cavendish inte återhämtat sig eller kommit tillbaka till nivån han hade innan kraschen. har Cavbendish bett honom om ursäkt, Nope! Finns ju ett gäng till åkare som fått smakat på asfalten tack vare den där "Prinsessan" så han bör tagga ner på sin kritik.

Apropå prinsessor, jag och frugan var ju ner och besökte laget samt kollade in Girot i tre dagar, och sammanfattningsvis så kan ju bara säga att resan med alla intryck är som när Askungen utbrister "Det var ju alldeles underbart" =).
Fast att Romain Felliu flörtade obehindrat med frugan vet jag inte inte om det var lika kul... =) Jo jag är safe och det var ju skoj att han har lika bra smak som en annan =)

Romain Felliu
Var det någon annan än jag som led med Taylor Phinney i förrgår? Den killen har haft det lite tufft så här under Girot, kraschar manfallt, kör av vägen, blir påkörd av Radioschacks servicebil etc. En annan hade nog klivit av hojjen slängt den i diket och gått hem.

Jag med TM Gianni Savio
Snart kör etapp 7 igång så jag måste förbereda mig för en spännande etapp. Ha en grym dag

Hälsningar,
Fritz

Inga kommentarer: