torsdag 14 juni 2012

Armstrong i blåsväder igen

Kanske blir noll istället
Som de flesta vet så la FDA (Federal Drug Agency) ner sin undersökning i våras mot Armstrong och cykellaget US Postal Team, där var undersökningens syfta om det använts federala (statliga) pengar för att användas vid doping. Nu la det ju ner undersökningen lite väl abrupt utan en egentligen förklaring. DOCK! Så begärde USADA (antidoping byrån i USA) ut allt material från FDA för att se om det fanns bevis på doping, men som inte kunde falla under federalt åtal.

Nu är det inte bara Armstrong som är anklagad utan teamchefen, doktorer etc är också anklagade. Armstrong är avstängd från tävlande tills att utredningen är färdig, men hur blir det med Johan Bruyneel som också är en av de anklagade, får han fortsätta som Teamchef? För de som itne vet så tävlar Armstrong fortfarande fast inte som Pro cyklist utan han har återvänt till sina rötter som triatlet.

Nåja, jag har ju personligen alltid trott att han har petat i sig saker, precis som min stora idol Pantani gjorde, men skit i det här nu och gå vidare.. Vi glömmer Armstark och låter han försvinna in i cykelarkivet =) .

Noterat på en blogg som efteranmälde sig till Halvvättern att de valde att dubbelfakturera honom när han betalade med kort, först förnekade de allt, men efter ett blogg inlägg tog VR kontakt med honom och skulle lösa det hela. Tur att jag betalde cash, men det kanske är andra som har drabbats, har du kollat upp kontot hur det ser ut? Varför jag tar upp detta, var faktiskt ett av irritationsmomenten när jag kom till Motala i söndags. Är stressad och vill efteranmäla mig, och då jag aldrig varit i Motala tråcklade jag mig fram till Torget, där jag visste att man skulle efteranmäla sig. Springer in i tältet där de säljer utrustning och frågar en tjej var man efteranmäler sig "Ingen aning" är svaret.. borde inte hon som arbetar åt VR veta en sådan elementär uppgift? Nåja, springer runt och hittar en till funktionär som hade lite bättre koll. Kommer fram till kassan, och trots att tjejen som stod där hade stått där i några timmar och gjort detta, tror jag att hon fick göra om det tre gånger för att det blev fel hela tiden, till slut ropade hon på hjälp...
Kanske dags att utbilda dem bättre... När vi ändå är inne på irritationsmoment... nä solen skiner, har ingen lust att börja dagen med allt för negativa tankar =)

Ha en bra dag,
Fritz

Inga kommentarer: