torsdag 28 juni 2012

I vilken motionssport händer detta?

Samling vid Statoil i Kristianstad
Jag är ju nere i södra delen av Sverige för en kortsemester med familjen, men på ett forum så berättade jag det och frågade om några var sugna på en runda i trakten. Några anmälde sitt intresse och vi träffades på Statoil i Kristianstad för att sedan hojja runt i totalt 95km. Själva rundan kan jag idag inte säga så mycket, det var så extremt många ortsnamn så jag kommer inte ihåg dem, måste koppla upp min garmin för att påminna mig, men det blir först när jag är åter i Norra Uppland. Men som jag skrev på fejjan så kan vi i alla fall döda myten att Skåne skall vara platt.

Men det som slog mig är att i vilken sport snackar man i hop sig för att ses för en gemensam träningsrunda? Nu var de flesta av oss helt okända för varandra, men ändå var man polare från första stund. Vilket är riktigt skoj. Frugan och svärmor tyckte också det var skoj och lite annorlunda, men den enda förklaringen jag kunde ge är väl att vi cyklister är som lastbilschaufförer, polare oavsett nationalitet, kön & ålder.. eller vad har ni för förklaring??

Nu får jag önska er alla en bra dag solen skiner faktiskt i Blekinge just nu, ser ut att bli en grym dag!

Hälsningar,
Fritz

Inga kommentarer: