tisdag 19 juni 2012

TdF, Vättern.. cykla... eh!?

Nu sitter man vid burken och skall komma på någon som tänkas intressera er läsare, och jag vet inte varför jag inte kan samla mig och komma på ett ämne som jag tror ni kan bli intresserade av.
Jag skrev på min privata blogg (www.fritzcykel.blogspot.se) i går att jag "bonkade" utan att ha cyklat en meter, trist det där. Det kanske det som är orsaken?

Men vi kan kanske se oss om lite, på http://cykla.se/Forum/Trad.aspx?subid=27179 "rasar" debatten om subgruppers agerande på VR, även i tråden http://cykla.se/Forum/Trad.aspx?subid=27211 diskuteras detta, även om det i den tråden även diskuteras att VR inte är en tävling utan ett motionslopp. På happy så "rasar" debatten om tiderna på VR, och det är visst någon som har "tolkat" ikapp sin klunga efter ha tappat den.

Annars så fortsätter väl bloggandet om VR i vanlig form, jag hoppas bara att de flesta cyklister som kört VR även fortsätter nu och resten av sommaren. Som en skrev VR är ju bara ett delmål och i början av säsongen, inte kan man sluta nu? Men tyvärr så är det den vanliga melodin, att efter VR så ser man inte alls lika många cyklister på vägarna, man får vänta till april maj för att de skall masa sig ut och börja träna inför nästföljande VR. sablar vad trist om jag får säga min mening.
Johnny Hoogerland efter närkontakt med taggtråd
I vida stora världen vad har hänt där? Hm ja Fränk Schleck får klara sig utan brorsan i årets TdF, undrar om vi kommer att se mycket av honom då? Lövkvist ligger visst risigt till för en start i årets TdF, han har ont i knät. Hoogerland, ni vet han som "gillar" att brottas med taggtråd, satsar på att plocka den prickiga tröjan i år. (Hoppas) Pozzatto skall visst inför rätta i Italien då han har förslkt skaffa ett samarbete med Dr Ferrari, han som sedan 2002 är "banned for life" från cykelsporten efter att ha hjälpt allt för många med otillåtna medel. Han är ju även på tapeten då han hans namn figurar i Armstrongärendet och som gjort att Lance är avstängd tillsvidare.

Hm annars är det väl lugnt innan TdF, olika länder.. nä alla "väl" skall ha sina nationella Mästerskaps vecka strax, I Sverige startar det på söndag... därav att Solleröloppet tyvärr fått stryka några klasser + att seniorerna skall starta med Elit.. Kul som en fd klubbkompis (normalt H50)  sa .. två gggr Gesunda, med Elit.. hrm!
Solen skiner ute, frugan skall på bio med minstingen i em, jag tror nästan jag skall passa på och sticka ut hojja under tiden.

Ha en bra dag,

Hälsningar,
Fritz

1 kommentar:

Snabbare, starkare, snyggare sa...

Hej Fritz! Du hade redan min gamla blogg här på Cykelbloggar, "En Svensk Klassiker" :) Jag har dock bytt layout och namn, så den får gärna stå kvar här som "Snabbarestarkaresnyggare" :) Tack!