onsdag 20 juni 2012

Tour de France och lite annat


Kessiakoff spöade ju ingen mindre än Cancellara för några dagar sedan
Ja igår så blev det känt att Fredrik Kessiakoff skall köra Touren.. Riktigt kul, med tanke påhur det var förr året.. hrm. Kommer Gustav att köra tro, har faktiskt inte kollat. Jag skrev ju igår om att "Lövet" troligtvis inte kommer att starta p.g.a. ett krånglande knä.. Men sista ordet är inte sagt i den frågan.

Vilka andra "kändisar" skall köra? Lite trist är det när flera av dem "går ut " och säger att Touren inte är viktigast utan att de antingen satsar på OS eller världsmästerskapen... Jamen stå över då och låt de som vill få bra resultat i Touren köra!! Bah! Andy Schleck är bort det vet vi.. men vilka mer?? Kommer Kreuziger att försöka ordentligt den här gången, han var ju STOR favorit på Girot men det blev ju en pannkaka.. Någon av er som har några stalltips??

Vi återvänder lite till VR igen.. för följetongen har ju inte tagit slut än. På happy debatteras det fortfarande fast nu har det svängt över mot "sadelflaskhållare" och "SubXX". det som rör flaskhållarna som placeras bakom sadeln är att Öijer:s hållare var visst inte så bra, de ramlade visst av, och som en skriver att de där är farliga.. och att vissa grupper förbjudit dylika saker. Vet faktiskt en annan polare som hade sådan, hans flaskor flög all världens väg och genom detta och lite annat fummel så körde han siljan runt flasklös. Personligen så skulle jag aldrig i mitt liv sätta sådana på hojjen, men det är av mera etiska skäl.. tycker det ju är skitfult. :-D

Ang. SubXX, så är det visst viss killar som försöker .. ja jag vet inte "racka" ner eller förringa deras insats, en annan debatt är att de tycker de gjorde fel de som körde vidare efter första vurpan. Nu vet ju de flesta av oss at ligger man i 40km/h i en stor klunga då är det marigt att höra vad som skriks bakom en. Så personligen förstår jag inte vad problemet är? Vissa tycker att det verkar vara fel att "bara" 24tjejer gick i mål samtidigt... men hur ser de andra snabbgrupperna ut (de som kör runt 7-7:30tim) hur många tappar de? SubXX hade ju faktiskt mer än 50% samlat in i mål. Vilket jag tycker är grymt, faktiskt mer än vad jag trodde skulle in i mål.
En annan som ha blivit missförstådd och fått sina fiskar varma... lätt att bli det när man skriver, eller läser saker som man vill läsa det.. är Rytz på kadens.se (hans personliga blogg) återigen så förstår jag inte riktigt vad han menar och jag förstår inte heller vad folk retar upp sig på.. men handen på hjärtat jag har nog inte läst den allt för tydligt. Skall göra ett försök och "analysera" den lite nogrannare.
Kommer Bäckstedt?
SM är på G... kommer Bäckstedt? Frågade ju honom förra året om han skulle köra SM, fick då svaret - inte i år.. men troligtvis nästa! med bragden från VR så borde han göra det.. han är ju onekligen i bra form. Vem vet, om han gör ett bra resultat på SM så kanske vi får se honom i ett Pro.-Cont eller varför inte ett Pro-Tourlag nästa år. Han har ju onekligen fått upp flåset igen =)

Nä nu skall jag köra dottern till sommarskolan.. nej hon har inte misslyckats, däremot hoppar hon direkt från 7:an till nian, och sedan i mars pluggat in hela 8:n och avslutar just nu med matten. Coolt gjort av henne. =)

Hälsningar
Fritz

Inga kommentarer: