tisdag 17 juli 2012

Tråkigt!

Gustav
Läser nästan dagligen hur åkare som kör touren hoppar av för att fokusera på de olympiska spelen, även vår Gustav gjorde ju det. Att Fabian Cancellara hoppade av kan jag förstå då hans fru skulle föda ett till barn. Men som för t.ex. Team Vacansoleil som har 4-5 åkare kvar minimeras ju chanserna att göra bra resultat. Visst att en av deras åkare ligger fortfarande på intensiven efter crash men de andra??

Läste nu på morgen att Renshaw kliver av + 4 andra, de hade alla hänvisningen till de olympiska, jag tror nog att ett GÄNG åkare i respektive lag hade gjort vad som helst för att få åka touren och fullfölja den, och sedan får de se att åkare som tog deras platser kliver av en efter en. Lite trist och enligt mig lite respektlöst mot Tour de France, visst att de Olympiska bara körs vart 4:e år men ändå!

Vad tycker ni andra om detta?

Igår var ju farten hög i början, de första 60km avverkades i rasande fart, men sablar vad de slog av på farten när klungen väl bestämde sig för att låta utbrytningen sticka iväg, de låg ju tom i en fart där jag kunde ha kört ifrån dem, d.v.s. under 20km/h (de visade en hastighetsmätare på en av MC:rna). Och vilken utbrytningen sedan.. nästan 12 minuter mellan de som körde i mål först och klungan!!?

Årets Tour är ju helt klart lite annorlunda! fast det jag har retat mig lite på är allt sabla snack om att Froome skall vara dopad, det verkar inte vara någon som har följt den där killen sedan han körde i Team Barloworld, han har ju gått från klarhet till klarhet år efter år... Men det är väl den vanliga visan blir man för duktig och träningen börjar ge resultat så är han ju självklart dopad.. bah!

Ang. doping, läste på en italiensk cykelsida att Ricardo Ricco har inte gett sig, nu har han överklagat CONI:s beslut på en 12 års avstängning till CAS, där han hoppas bli friad.. *suck* .. han har nog lika stor chans att klara sig som Armstrong har i slutändan.

Ha en bra dag,
Fritz

Inga kommentarer: