tisdag 7 augusti 2012

Ehm hur snyggt är detta?

Il President
Läser på olika utländska sidor att UCI vill ta ifrån USADA rätten att dömma i fallet Armstrong & Co. De begär även ut hela utredningsmaterialet. För en annan så får ju detta att man får en besk smak i munnen. Varför då? Jomen en av punkterna är just att Armstrong lyckats "muta" sig fri från en positiv test i början på 2000-talet hos just UCI.

Som man läser och som någon på USADA har sagt - att ge utredningsmaterialet och låta UCI ta över i fallet Armstrong är som att låt räven vakta hönshuset.

Jag  tycker ju själv att UCI byken börjar lukta och jag tycker nog att flera förbund bör se över möjligheterna att byta president så snart möjlighet ges. Hade presidenten lite självinsikt så tror jag att han borde ifrån början låtit bli att över huvudtaget uttala sig i fallet Armstrong. Nu låter det bara som att de kommer vilja skydda sig själva samt att se till att de utför den tjänst de fick betalt för för c:a 10 år sedan.

För övrigt så är ju om 11 dagar eller är det tidigare dags för oss att se Contador i tävlingsdress och cykla för resultat, och i just detta fall så kan jag med gott samvete säga Välkommen tillbaka Alberto, för som jag har skrivit tidigare att jag, även om jag inte är något fan av just Contador, tyckte att denna avstängning hade ett löjets skimmer över sig.

Ha en grym dag

Hälsningar
Fritz

Inga kommentarer: